اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

ورود 171 دستگاه فیزیوتراپی به خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: در ‌سال گذشته و جاری 171 دستگاه فیزیوتراپی به خراسان‌جنوبی وارد شده است.

ورود 171 دستگاه فیزیوتراپی به خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی در حاشیه نشت خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 82 دستگاه و در سال جاری 89 دستگاه فیزیوتراپی به خراسان‌جنوبی وارد شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 141 نفر و  در سال جاری 156 نفر در بخش کاردرمانی هلال‌احمر استان پذیرش شده‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: همچنین در سال گذشته 15 هزار و 823 نفر و در امسال نیز  تعداد 5 هزار و 844 نفر برای واکسیناسیون به این مرکز مراجعه‌ کرده‌اند.

تشکیل چهار تیم اضطراری هلال‌احمر در خراسان‌جنوبی

لطیفی از تشکیل چهار تیم اضطراری جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد و گفت: اعضاء این تیم‌ها داوطلبانه مشغول فعالیت هستند و هر سال برای آموزش‌های تخصصی در ارتباط با حوادث جاده‌ای و منطقه‌ای در رسته‌های مختلف به تهران اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کنار تیم‌های اضطراری کارشناسان تغذیه، بهداشت محیط و روانشناسان حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم در سطح استان و روستاها خبر داد و اذعان داشت: از جمله خدمات این کاروان‌ها ویزیت و داروی رایگان و مشاوره روانشناسی و تغذیه است.

لطیفی متذکر شد: در واحد بهداشت امر مهم واکسیناسیون (واکسن مننژیت) برای زائران حج و عتبات را داریم که تنها در استان از این مرکز انجام می‌شود و تنها مرجع جوابگو برای بحث زائران تشرف به حج است.

وی از بهداشت باربری وبه عنوان حلقه مفقودی در بخش حوادث یاد کرد و افزود: این بخش بازوی کمکی کنار وزارت بهداشت است و در ارتباط با زائران حج و عتبات نقش مهم و بسزایی را ایفا می‌کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی طی آمار اعلام شده از سوی هلال‌احمر در ارتباط با تعداد بیماران متذکر شد: در دو سال گذشته تعداد یک‌هزار و 89 نفر بیمار مراجعه کردند که یک‌هزار و 328 نفر زن و 851 نفر مرد بوده است.

لطیفی در ارتباط با فعالیت‌های تیم‌های اضطراری خاطرنشان کرد: تعداد 684 نفر ویزیت شدند که 111 نفر از آنان به مراکز تخصصی ارجاع داده شده‌اند و تعداد 192 نفر از بهداشت روان توسط کارشناسان این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

 انتهای پیام/69011/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول