اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

با همدلی و کمک به نیازمندان غم محرومیت را از چهره مستمندان بزداییم

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایرانشهر گفت: اگر همه با هم همراه شده و با همدلی به نیازمندان کمک کنیم، غم محرومیت در روزهای پایانی سال از چهره مستمندان پاک می‌شود.

با همدلی و کمک به نیازمندان غم محرومیت را از چهره مستمندان بزداییم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایرانشهر اظهار داشت: 11 اسفند ماه ابتکار نوآورانه، جالب و سازنده حضرت امام راحل در راستای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بود که به نوعی بخشی از دغدغه این قشر محروم را در روزهای پایانی سال مرتفع می‌سازد.

وی افزود: امام راحل این مهم را نامگذاری فرمودند چون بهار در راه هست و برخی زیبایی آن را به خوبی درک نمی‌کنند اگر همه با هم همراه شده و هر یک سهمی در شادی مستمندان داشته باشند محرومیت رفع و گرد غم از چهره محرومان زدوده می‌شود.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم مسلمین و مؤمنان جامعه اگر دو فرزند دارند این‌گونه تفکر کرده که دارای سه فرزند بوده و هزینه فرزند سوم را به کمیته امداد واریز کرده تا از این راه کمکی به محرومان جامعه شود.

طاووسی به طرح ملی پزشک خانواده اشاره کرد و بیان داشت: از عموم مردم درخواست می‌شود از این طرح کلیدی در حوزه بهداشت و درمان استقبال کرده تا شاهد شکوفایی مسائل درمانی در کشور شویم.

وی به رزمایش پیامبر اکرم (ص) که اخیرا در شرق کشور انجام شده، اشاره کرد و گفت: جا دارد از سپاه و بسیج به عنوان طلایه‌داران دفاع در کنار سایر نیروهای نظامی کشور تقدیر شود چراکه پیشرفت در حوزه‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی آزمایش می‌شد که این رزمایش به خوبی توان دفاعی کشور را به رخ جهانیان کشید.

خطیب جمعه ایرانشهر ادامه داد: اسفندماه یادآور درخت و درختکاری است و باید طبیعت که امانت خداوند است به دست ما گسترش یافته زیرا توسعه بیشتر آن آرامش مطلوب‌تری را برای جوامع انسانی به ارمغان می‌آورد.

طاووسی افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند اگر هر فرد ایرانی یک درخت بکارد دنیا به باغ تبدیل می‌شود و در همین راستا از شهرداری انتظار می‌رود با اجرای طرح اهدای درخت و تمهید کاشت منطقه را آباد و سرسبز کند.

وی تصریح کرد: فرا رسیدن عید و سرازیر شدن میهمانان نوروزی نویدی است برای جای جای کشور و انتظار می‌رود مسئولان روزی را به نام زیباسازی شهر اعلام کرده و تمامی شعارها و نقش‌های زشتی که بر در و دیوار وجود دارد و زیبنده نیست پاک و آن را کنترل کنند.

امام جمعه ایرانشهر گفت: در آستانه تشکیل مجلس خبرگان قرار داشته و انتظار می‌رود سخنان حضرت آقا همواره فصل‌الخطاب قرار گرفته و این مجلس پیگیری کند که چرا نظرات داهیانه ایشان در سطح جامعه کمتر عملی می‌شود و به آن متأسفانه جامه عمل نمی‌پوشانند.

طاووسی با بیان اینکه سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آقا است افزود: مذاکرات هسته‌ای نزدیک به 10 سال در حال انجام است و ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران تازه مواضع آنان را ملایم کرده است.

وی اذعان داشت: ملت ایران هیچ‌گاه از اصول ارزشی و بیعتی که با امام راحل و تجدید عهدی که با مقام معظم رهبری داشته‌اند، عقب نشینی نخواهند کرد.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به فرارسیدن پایان سال و با توجه به نوسانات قیمت‌ها که سوء مدیریت بخشی از علت‌ها را تشکیل می‌دهد گفت: افزایش حقوق باید متناسب با قیمت‌ها باشد چنانچه بی‌مورد حقوق بالا رود و قیمت افزایش یابد موجب ایجاد بحران در جامعه می‌شود لذا همان‌طور که مسئولان توانستند با قدرتی که دارند بنزین و مسکن را کنترل کنند، کالاها را هم کنترل کنند زیرا این توانایی و قدرت در آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/75002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول