اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش گرگان:

آموزش و پرورش سیمای حیات است/ اخلاق حلقه فراموش ‌شده دنیای امروز

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: آموزش و پرورش، سیمای حیات است و سیمای مجازی نیست و بزرگ‌ترین کاربرد را در فعالیت‎های فرهنگی در بین رسانه‎ها بعد از خانواده دارد.

آموزش و پرورش سیمای حیات است/ اخلاق حلقه فراموش ‌شده دنیای امروز

سید هادی حسینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش بتواند با خانواده پیوند نزدیکتری برقرار کند خواهیم توانست آنچه هدف اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است را به بار بنشانیم و هدف‎های بلند تربیتی را در این مسیر تعالی ببخشیم.

وی؛ نهادینه کردن اخلاق در بشریت را یکی از مهم‌ترین برنامه‎های تربیتی در آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: بزرگ‌ترین رسالت پیامبر اکرم (ص) اخلاقی کردن جهان بوده و این مهم جزو حلقه‎های فراموش شده در دنیای امروز است و دنیای غرب می‎خواهد چیزی غیر از اخلاق را در جهان حاکم کند.

خانواده صالح و مدرسه دوست‎داشتنی را به جامعه معرفی می‎کنیم

رئیس آموزش و پرورش گرگان در خصوص وظیفه مربیان در نظام تعلیم و تربیت یادآور شد: وظیفه ما احیای آنچه پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان خاتم‌الانبیاء خبرش را به همه انسان‎های تاریخ داده است که باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

حسینی؛ آموزش و پرورش را از اصلی‎ترین نهاد برای تربیت کودک، نوجوان و جوان برشمرد و خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی زیادی در آموزش و پرورش صورت گرفته که نتایج خوبی در پی داشته که البته ممکن است در برخی موارد 50 درصد و در جایی نیز 80 درصد موفق عمل کرده باشیم و یا حتی در برخی زمینه‎ها تازه ورود کردیم که باید آن را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده اثرگذارترین رتبه را در تربیت شخصیت کودک و نوجوان دارد، اضافه کرد: برنامه خانواده صالح را با حضور دانش‎آموزان، معلمان، مربیان تربیتی و اولیا در قالب گفتمان‎هایی در مدارس شکل دادیم تا خانواده صالح و مدرسه دوست‎‌داشتنی را به جامعه معرفی کنیم.

رئیس آموزش و پرورش گرگان، ارائه نظرات از سوی دانش‎آموزان را در محضر خانواده‎هایشان موثر دانست و اذعان داشت: این مهم تلنگر فرهنگی را در محتوای برنامه خانواده‎ها ایجاد می‎کند و یقیناً نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/83001/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول