اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با برگزیدگان جایزه ادبی غنی‌پور/

امیریان: مباحث مادی از جایزه ادبی شهیدغنی‌پور حذف شود/ جایزه جلال فقط ضرر است

خبرگزاری فارس: داوود امیریان گفت: جایزه مادی را از جایزه ادبی شهیدغنی‌پور حذف شود، چه هدیه‌ای بالاتر و بهتر از تندیسی که به نام غنی‌پور باشد؟

امیریان: مباحث مادی از جایزه ادبی شهیدغنی‌پور حذف شود/ جایزه جلال فقط ضرر است

داوود امیریان نویسنده کتاب «گردان قاطرچی‌ها» که در جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور به عنوان کتاب سال در بخش داستان نوجوان با موضوع آزاد انتخاب شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جایزه ادبی غنی‌پور یکی از افتخارات تمام نویسندگان و مسئولان است که با نگاهی مردمی و به دور از مولفه‌ها و نگاه‌های دولتی به برسی آثار می‌پردازند.

وی ادامه داد: یکی ار خوبی‌های این جشنواره همه‌گیر بودن آن است و فقط به دفاع مقدس نگاه نمی‌کند و برای ادبیات ارزش قائل می‌شود،‌ البته یکسری ملاحظاتی هم وجود دارد که این هم طبیعی است.

نویسنده کتاب «گردان قاطرچی‌ها» بیان کرد: در جایزه کتاب سال در بخش کودک و نوجوان هیچ جایزه داده نشد و هیچ نگاهی به شعر، ترجمه، داستان و ... نشد که این موضوع باعث سرافکندگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کمبود بودجه باعث عدم نگاه به حوزه با این اهمیت می‌شود.

وی افزود: جمع شدن یکسری بچه‌های مذهبی دور هم و برگزاری جایزه ادبی می‌تواند تاثیر شگرفی داشته باشد و من پیشنهاد می‌کنم که بحث مادی از جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور حذف شود  و چه هدیه‌ای بالاتر و بهتر از تندیسی که به نام غنی‌پور باشد؟

 

این نویسنده کودک و نوجوان با بیان اینکه جشنواره‌های دولتی نه تنها نفعی ندارند بلکه ضرر هم هستند، خاطرنشان کرد: جایره جلال با آن همه حاشیه و دردسر برگزار شد که این حاشیه‌ها تا مدت‌ها ادامه داشت. در همین جشنواره به کتاب «جاده جنگ» که اثر ضعیفی است هدیه‌ای اعطا شد که این کتاب بعد از دو بار تجدید چاپ دوباره در مرحله ویرایش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دیگر زمان کتاب‌های 1000 صفحه‌ای تمام شده است و کسی برای کتاب‌های حجیم وقت نمی‌گذارد و نیاز به ایجاز داریم. کتاب 20 جلدی و 30 جلدی به جز برای کتاب‌خانه‌ها چه جایگاهی می‌توانند داشته باشند؟

نویسنده کتاب «گردان قاطرچی‌ها» با اشاره به اینکه جایزه جلال آل‌احمد گفت: این جایزه فقط دافعه دارد و با اینکه کتاب‌های بسیار خوبی حضور داشت اما جوایز میان دوستان و آشنایات تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور داوران معلوم هستند و این در حالیست که در جایزه ادبی که با بودجه دولتی و با داعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، داوران مشخص نیستند.

به گزارش فارس، رمان «گردان قاطرچی ها» که از مجموعه «رمان نوجوان امروز» انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در 23 فصل تنظیم شده و حجم آن 336 صفحه با قطع رقعی است. ویراستاری این کتاب را مرضیه طلوع اصل انجام داده و هدی حدادی مدیر هنری و  پژمان رحیمی زاده هم طراحی گرافیک و جلد کتاب را انجام داده است.

داستان کتاب درباره یک مجروح جنگی به نام یوسف است که پس از مصدومیت، دوباره به جبهه اعزام می‌گردد و این بار بنا به صلاحدید فرمانده‌ی گردان قرار می‌شود که مسولیت نگهداری و آموزش چند قاطر جهت حمل آذوقه و مهمات به مناطق صعب العبور برای رزمندگان به او سپرده شود. یوسف گردان جدید را که متشکل از چند نوجوان جسور و بازیگوش است تشکیل می‌دهد و اتفاقاتی که در ادامه رخ می‌دهد منجر به تغییرات زیادی در اخلاق، روحیه و برخورد بچه‌ها می گردد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول