اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

گرایلی: زائران امامزادگان خراسان جنوبی رو به افزایش است

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه هر ساله زائران و مسافران بسیاری برای زیارت امامزادگان به این استان سفر می‌کنند، گفت: علی‌رغم پایان دور اول و دوم سفرهای نوروزی در دور سوم زائران امامزادگان خراسان جنوبی بیشتر شده‌اند.

گرایلی: زائران امامزادگان خراسان جنوبی رو به افزایش است

حجت‌الاسلام محمد‌طاهر گرایلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان جنوبی از 29 اسفند‌ماه سال گذشته آغاز شده و ادامه دارد، اظهار کرد: بازدید مسافران نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان بسیار گسترده و قابل توجه و نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه در روز نهم فروردین‌ماه جاری بیش از 57 هزار زائر از امامزادگان استان بازدید کرده‌اند، افزود: از این تعداد 13 هزار نفر در 350 زائرسرا و 22 سوئیت امامزادگان استان اسکان داده شدند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امام‌زادگان زیرکوه با 750 نفر کمترین زائر در نهم فروردین‌ماه را داشته، ابراز داشت: از این تعداد زائر 17 نفر در جوار امام‌زادگان این شهرستان اسکان یافتند.

گرایلی اضافه کرد: امامزادگان سربیشه و نهبندان بیشترین زائران را در نهم فروردین‌ماه به خود اختصاص دادند.

امامزادگان سربیشه بیشترین زائران را داشته‌اند

وی با بیان اینکه امامزادگان سربیشه با 19 هزار و 120 زائر در روز یاد شده بیشترین مسافران و زائران را داشته است، تصریح کرد: از این تعداد 8 هزار و 690 نفر در زائرسراها اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، زائران امام‌زادگان فردوس در روز نهم فروردین‌ماه را بیش از 5 هزار و 200 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 400 نفر در جوار امام‌زادگان اسکان داده شدند.

گرایلی ادامه داد: همچنین زائران امامزادگان سرایان تعداد 7 هزار و 500 نفر بودند که از این تعداد 45 نفر در جوار این امام‌زادگان اسکان یافتند.

این مسئول اذعان داشت: زائران بقاع متبرکه خوسف 3 هزار و 393 نفر بودند که از این تعداد زائر 154 نفر در این زائرسراها اسکان یافتند.

انتهای پیام/69008/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول