اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن داروسازان ایران:

شرکت‌های داروسازی با نرخ‌گذاری عادلانه داروخانه‌ها را از سردرگمی بیرون بیاورند

عضو انجمن داروسازان ایران گفت: شرکت‌های تهیه و پخش دارو در کشور با نرخ‌گذاری دقیق و عادلانه باید داروخانه‌ها را از سردرگمی نجات دهند تا ذهنیت بد مردم نیز برطرف شود.

شرکت‌های داروسازی با نرخ‌گذاری عادلانه داروخانه‌ها را از سردرگمی بیرون بیاورند

شیوا اسبقیان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مشکلی که اکثر داروخانه‌ها با آن مواجه هستند قیمت‌گذاری متفاوت یک دارو و برچسب‌های گوناگون است که گاه اسباب نارضایتی مردم و سردرگمی آنها می‌شود که این امر برای داروسازان نیز مشکلات و نارسایی‌هایی را به وجود آورده است.

وی با بیان این سخن امام علی (ع) که خرید و فروش‌ها در جامعه باید سهل و آسان باشد و بر اساس ترازوی عادلانه صورت گیرد، عنوان کرد: انتظار می‌رود نرخ‌هایی تعیین گردد که عاری از اجحاف و ظلم باشد که هم جانب خریدار و هم جانب فروشنده در آن رعایت شود.

عضو انجمن داروسازان ایران ادامه داد: همکاران ما در داروخانه‌ها با چندین قیمت و نرخ‌گذاری متفاوت روبرو هستند در حالی که باید دارو با قیمت نهایی و ارزش افزوده اعلام شده عرضه شود وگرنه مشتری و مراجعه‌کنندگان در صورت خرید دارو با قیمت متفاوت قطعاً به صاحب داروخانه بدبین می‌شوند.

اسبقیان از وزارت بهداشت و درمان خواست با رایزنی مستمر با شرکت‌ها و مجموعه‌های داروسازی این مشکل را برطرف کند تا در این بین حق و حقوق صاحبان داروخانه‌ها ضایع نشده و شاهد کشیده شدن پای آنها به تعزیرات و نهادهای نظارتی و بازرسی نباشیم.

وی با ارائه دو پیشنهاد افزود: پیشنهاد اول بنده این است که وزیر بهداشت و درمان زیر‌مجموعه شرکت‌های دارویی و بهداشتی را موظف کند نرخ‌گذاری را یکدست و با ثبات انجام دهند چرا که مسئولیت درج قیمت با شرکت تولید‌کننده است.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: در تمام کشورهای اروپایی نظارت‌ها بر نرخ دارو از طرف انجمن داروسازان به عنوان یک تشکل غیر‌دولتی انجام می‌شود و قیمت‌ها بر اساس آخرین نرخ‌گذاری به صورت برچسب بر روی دارو درج می‌شود تا هم در فروش آن مشکلی به وجود نیاید و هم اطمینان و اعتماد تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را شاهد باشیم.

اسبقیان ابراز داشت: ما مکاتباتی را با شرکت‌های داروساز انجام دادیم تا نرخ‌گذاری‌ها را شفاف و روشن با برچسب‌های معین انجام دهند وگرنه داروها و تجهیزات بدون نرخ‌گذاری خریداری نشود.

این مسئول یادآور شد: درج قیمت جدید آن هم به صورت هفتگی و گاه چندین بار در طول یک ماه مشکلاتی را به وجود می‌آورد و در فروش دارو نیز ذهنیت بد برای خریدار ایجاد می‌کند و سبب وقت‌گیر شدن ارائه خدمات به مشتریان می‌شود.

عضو انجمن داروسازان ایران با یادآوری اینکه 130 داروخانه فعال در اردبیل مشاوره‌های رایگان به صورت حضوری و تلفنی ارائه می‌کنند که مطرح شدن گله‌مندی شهروندان از نرخ دارو سبب اتلاف وقت صاحب داروخانه می‌شود، خاطرنشان کرد: متخصص و داروساز ما در این عرصه باید اطلاعات کافی را به جای پزشکی که گاه از انجام مشاوره به دلیل کمبود وقت طفره می‌رود انجام وظیفه کرده و به هموطنان ارائه خدمات کند.

اسبقیان در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: انتظار داریم این مشکل به همت وزارت بهداشت و رایزنی با شرکت‌های تهیه، تولید و توزیع دارویی با نصب برچسب‌های قیمت نهایی دارو به صورت تک نرخی برطرف شود تا سوء ذهنیت‌ها نیز در این زمینه از بین برود.

انتهای پیام/62005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول