اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام روحانی عنوان کرد

امام (ره) عارفی که در بین مردم بود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی امام (ره) را تنها عارفی معرفی کرد که در جامعه و بین مردم بود.

امام (ره) عارفی که در بین مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در مراسم ارتحال امام (ره) در مسجد جامع این شهر با اشاره به بیست ‌و چهارمین سالروز ارتحال امام (ره) و پنجاهمین سال قیام 15 خرداد اظهار کرد: وجود انسان‌های ملکوتی از نعمت‌های خداوند به بشر است.

وی وجود انسان‌های برجسته، عارف، سالک، خدایی و ملکوتی در هدایت انسان‌ها را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: علما از طرف خداوند برای مردم حجت هستند.

روحانی دوری از مقام‌پرستی و هوای نفس را سبب رسیدن انسان به مقام‌های بالا دانست و تصریح کرد: اراده نخستین عاملی بود که مایه تکامل امام (ره) شد.

به گفته رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، انسان با اراده و قوی فریب دیگران را نمی‌خورد و به فساد و فحشا تن نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه انسان با اراده دنبال پست و مقام نیست، تصریح کرد: انسان‌های با اراده دوچار دوگانگی، نفاق و دورویی نمی‌شوند.

روحانی هوای نفس را سبب زایل شدن اراده دانست و بیان کرد: تقویت اراده نیاز به حرکت گام به‌گام دارد.

*امام (ره) تنها عارفی که بین مردم بود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی امام (ره) را تنها عارفی نامید که در جامعه و با مردم بود و گفت: امام (ره) تصمیم گرفتند در 13 خرداد سال 42 در مدرسه فیضیه سخنرانی کنند و رژیم پهلوی تمام قدرت خود را به‌کار گرفت تا این امر اتفاق نیفتد اما هیچ ترفندی نتوانست اراده امام (ره) را بشکند و ایشان سخنرانی بت‌شکنانه خود را ایراد کردند.

وی شجاعت را دومین عامل موفقیت امام (ره) ذکر کرد و یادآور شد: امام (ره) نسبت به دیکتاتورها واهمه‌ای نداشت زیرا یاد خدا را در دل خود تقویت کرده بود.

روحانی با تاکید براینکه امام (ره) در مبارزه اطمینان خاطر داشت، اظهار کرد: وقتی انسان خدایی شود از بسیاری از نفسانی‌ها دوری می‌گزیند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تفکر را از دیگر ویژگی‌های امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: انسان‌هایی که اهل فکر نیستند، خمود، بی‌مغز و تباه شده هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان متفکر می‌تواند تحول عظیمی در جامعه به وجود آورد، خاطرنشان کرد: امام (ره) ریشه‌ای امور را انجام می‌داد و با برنامه و گام‌به‌گام حرکت می‌کرد.

*امام (ره) با مقاومت در مقابل رژیم پهلوی ایستاد

روحانی نقش مقاومت در زندگی امام (ره) و انقلاب اسلامی را ویژه خواند و بیان کرد: امام (ره) انسان مقاومی بود و در مقابل رژیم پهلوی ایستاد و مقاومت کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: اراده قوی، مقاومت فوق‌العاده و اطمینان قلبی امام (ره) موجب شد که تحت تاثیر کسی قرار نگیرد و هیچ وقت از دیگران وحشت و نگرانی نداشته باشد و از مسیر خود باز نماند.

وی عدم تاثیرپذیری از دیگران را نتیجه اراده قوی امام (ره) عنوان کرد و افزود: رژیم‌های دیکتاتور وقتی می‌دیدند نمی‌توانند شخصیتی را تحت تاثیر قرار دهند و حریف را به زانو در آورند از طریق دیگران تلاش می‌کردند در آنها نفوذ کنند اما امام (ره) تاثیرناپذیر بود.

روحانی امام (ره) را اهل فکر، اراده و مقاومت دانست و تصریح کرد: دیگران هر قدر مورد اطمینان امام (ره) بودند اما تا ایشان درباره موضوعی فکر نمی‌کردند، تصمیمی نمی‌گرفتند.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول