اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند خبر داد

برآورد 60 میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری فضای سبز شهر بیرجند

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: در سال جاری 60 میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری فضای سبز شهر بیرجند مورد نیاز است.

برآورد 60 میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری فضای سبز شهر بیرجند

امیر ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیت شهر بیرجند، فضای سبز موجود در این شهر در حد قابل قبولی است.

وی ادامه داد: در نتیجه سیاست شهرداری و سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند تجهیز کیفی و غنی‌سازی فضای سبز موجود است.

منطقی نبودن افزایش فضای سبز شهر بیرجند

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: با وجود کمبود آب و شرایط اقلیمی موجود افزایش فضای سبز به جز در مکان‌های مورد نیاز در سطح شهر بیرجند منطقی نیست.

ابراهیم‌زاده از وجود وسایل و زمین‌های ورزشی در پارک‌ها خبر داد و افزود: با توجه به ترویج و گسترش فرهنگ ورزش در بین جوانان سازمان فضای سبز شهرداری بیرجند اقدام به نصب وسایل ورزشی و ایجاد زمین‌های ورزشی در بیشتر پارک‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه نگهداری فضای سبز یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان فضای سبز است، تصریح کرد: در سال جاری برای نگهداری فضای سبز موجود در سطح شهر 60 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

اجرای سیستم مکانیزه برای آبیاری فضای سبز

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند یادآور شد: سیاست شهرداری بیرجند در چند سال گذشته جداسازی آب آبیاری فضای سبز از آب شرب بوده است.

ابراهیم‌زاده ابراز داشت: شهرداری شبکه‌ای را طراحی کرده که در این شبکه آب خام چاه‌های شهرداری برای مصارف فضای سبز در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه اجرای سیستم آبیاری مکانیزه برای آبیاری فضای سبز در شهر بیرجند آغاز شده، خاطر نشان کرد: سیستم مکانیزه در پارک توحید، بلوار پاسداران و بلوار مدرس اجرا شده که این امر سبب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در آب مصرفی برای فضای سبز شده است.

انتهای پیام/69021/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول