اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

کشاورزی ارگانیک به سمت تنوع‌گرایی گام بر‌می‌دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشاورزی ارگانیک به سمت تنوع‌گرایی که قاعده طبیعت است گام برمی‌دارد.

کشاورزی ارگانیک به سمت تنوع‌گرایی گام بر‌می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی شعبه ارگانیک خراسان‌جنوبی اظهار داشت: راه‌اندازی شعبه انجمن ارگانیک استان با سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی مصادف شده است و باید تلاش شود تا هر چه بیشتر از محصولات غذایی سالم و طبیعی استفاده کرد.

وی گفت: کشاورزی ارگانیک از مواد شیمیایی مصنوعی و غیرطبیعی استفاده نمی‌کند، چرخه طبیعی حیات را به هم نمی‌زند و به دنبال این است تا اکوسیستم و فضای عمومی را حفظ کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افرادی کشاورزی ارگانیک را نوعی بازگشت به عقب می‌دانند، تصریح کرد: کشاورزی ارگانیک، کشاورزی سنتی نیست بلکه آنچه اجداد ما انجام داده‌اند با یک نگاه علمی است.

کشاورزی ارگانیک و کشت مخلوط

هادربادی با بیان اینکه طبیعت تنوع‌گرا است، ادامه داد: به دلیل تنوع‌گرایی طبیعت، پایداری طبیعت زیاد می‌شود و کشاورزی ارگانیک می‌گوید تنوع را زیاد کنید تا پایداری زیاد شود.

وی اضافه کرد: با کشت تک محصول‌ها خلاف تنوع عمل می‌شود به صورتی که با یک آفت تمام مزرعه نابود می‌شود، اما کشاورزی ارگانیک می‌گوید کشت مخلوط یعنی چند محصول با همدیگر انجام دهید.

کشاورزی ارگانیک بقایای گیاهی طبیعت را حفظ می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: کشاورزی ارگانیک به سمت تنوع‌گرایی که قاعده طبیعت است گام برمی‌دارد.

هادربادی متذکر شد: کشاورزی ارگانیک استفاده از سموم و آفات و بیماری‌ها را حذف می‌کند و برای کنترل آفات از تله نوری و شکارگرهای طبیعی باید استفاده شود.

وی عنوان کرد: کشاورزی ارگانیک بقایای گیاهی را حفظ کرده و مواد آلی خاک را حفظ می‌کند و موافق با حفظ محیط زیست و مخالف گرمایش زمین و افزایش گازهای گلخانه‌ای است.

این مسئول در ارتباط با کشاورزی ارگانیک و مواد شیمیایی تصریح کرد: برای کودهای شیمیایی یک جایگزین مانند کود دامی و کمپوست انتخاب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان داشت: کشاورزی ارگانیک می‌گوید استخرهای دومنظوره را افزایش دهید تا هم کودمتر استفاده شود و هم سلامت و کیفیت در جامعه بوجود بیاید.

هادربادی متذکر شد: کشاورزی ارگانیک به سمت جایگزین‌های طبیعی هر محصول شیمیایی می‌رود که تنها ویژه محصولات زراعی نبوده بلکه در حوزه‌های دامداری هم دخیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد 60 درصد آفت‌کش‌ها، 90 درصد قارچ‌کش‌ها و30 درصد کودهای شیمیایی، مضرات داشته که شامل بیماری‌ها، سرطان‌ها و اختلالات هورمونی می‌شوند، افزود: ایران 1.2 درصد زمین‌های زراعی دنیا را دارا است در صورتی که 0.3 درصد سم دنیا در ایران مصرف می‌شود که از متوسط دنیا در کشور کمتر است.

وی در اذعان داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد متکی بر غیر نفت است که کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کشور است و باید تلاش شود برای افزایش صادرات برند ویژه کالا به دنیا معرفی شود.

النتهای پیام/69017/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول