اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت شهردار اردبیل به مناسبت روز خبرنگار

قلم خبرنگار حکایت از آزادی جامعه است

شهردار اردبیل قلم خبرنگار را نمایشگر آزادی و نشان آزادگی در عرصه جامعه اسلامی توصیف کرد.

قلم خبرنگار حکایت از آزادی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، صدیف بدری در یادداشتی که به مناسبت روز خبرنگار نگاشته، آورده است: هرسال که ماه مرداد به روز 17 خود می‌رسد یک شاخه گل خورشیدی، گرم و نورافشان، در باغ آلاله‌های انقلاب اسلامی باز می‌شکفد و یاد و نام آلاله‌های سرخ را بر بلندای ماذنه عشق فریاد می‌کند: حی علی الشهید، شهید صارمی. آری 17 مرداد یادآور مظلومیت و شهادت خبرنگار شور‌آفرینی است که به شایستگی و زیبایی سالروز شهادت وی به روز خبرنگار موسوم گشته و همه ساله این ایام از خبرنگار، خبررسانی و رسالت خبری سخن می‌رود.

شهردار اردبیل در بخشی از این یادداشت خود بیان داشته است: ما نیز این روز، یعنی روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه آگاهی، آزادی، آزادگی و قلم‌زنان عرصه امید و همدلی و عدالت تبریک گفته و امیدواریم این عزیزان ارجمند همواره در مسیر پر رمز و راز خبری و اطلاع‌رسانی سرشار از توفیق، تقوا، توان و توجه باشند و جامعه را به سمت و سوی زیبای امید، آگاهی، توسعه و مهرورزی و عدالت هدایت کرده و حرمت قلم را که شکوهمند و والاست، والا دارند.

بدری در این یادداشت خود به مناسبت روز خبرنگار آورده است: بدیهی و مبرهن است که خبرنگاران پرتلاش و کم توقع و وارسته و توانمند استان مقدس اردبیل کما فی السابق قلم را در خدمت اطلاع‌رسانی سازنده و شکوفایی جامعه و آبادسازی شهر و دیار، اتحاد و همدلی جامعه و تربیت دینی انسانی جوانان قرار داده و با همتی سترگ و عزمی شگفت پوینده راه شهید صارمی و همه خبرنگاران تعهد باور ایران عزیز اسلامی هستند.

خبرنگاران در تنویر افکار عمومی رسالتی عظیم بر عهده دارند

اما مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز همزمان با روز خبرنگار در پیامی اعلام کرد: رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران و حضور فعال، صادقانه و دلسوزانه آنان در عرصه اطلاع‌رسانی به مردم است. جامعه به وجود و نقش خبرنگاران دلسوز، راویان نیک‌اندیش و بلند نظر خود در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی برای روشن کردن اذهان عمومی فعالیت دارند، افتخار می‌کند.

احمد محمود‌زاده در پیام خود یادآور شده است: 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران  که به عنوان روز ارزشمند خبرنگار، نامگذاری شده فرصت مغتنمی است که صمیمانه این روز شکوهمند و روز پاسداشت قلم و مقام انسان های آزاده‌ای را که برای کسب اطلاعات تولید و انتشار اخبار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، به طلایه‌داران راستین عرصه اطلاع‌رسانی و همه خبرنگاران اصحاب رسانه، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، صاحبان اندیشه و قلم، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در بخش پایانی این پیام بیان شده است: اینک در این روز بزرگ به پاسداشت رسالت قلم و کرامت انسانی، بر خود وظیفه می‌دانم به نمایندگی از فرهنگیان و دانش‌آموزان از مجاهدت‌ها، تلاش‌های ارزشمند و بی‌وقفه خبرنگاران که با همت والا و ستودنی خود نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح در عرصه تعلیم و تربیت و بیان مسائل و برنامه‌ها، طرح نظر مردم و صاحبان اندیشه، انعکاس اخبار فعالیت‌ها، موفقیت‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان در راستای ارتقای جایگاه علمی و تربیتی موجب رضایت‌مندی مردم و مسئولان، همواره یار و یاور آموزش و پرورش استان بوده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم در سایه الطاف بیکران الهی در راه تحقق آرمان‌های بلند و الهی امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و موید بوده و در پناه ایزد منان سربلند و نیک فرجام باشید.

انتهای پیام/62006/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول