اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

آغاز ثبت‌نام پانزدهمین مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در دو نوبت در تاریخ‌های 25 بهمن‌ماه و 23 اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام پانزدهمین مسابقات ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوش‌آیند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام و آزمون مرحله شهرستانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت به منظور ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و گسترش زمینه‌های شناسایی و جذب جوانان مستعد و علاقمند و افزایش مشارکت متقاضیان در دو نوبت در تاریخ‌های 25 بهمن‌ماه و 23 اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان باید برای ثبت‌نام این دوره از مسابقات در بازه زمانی یکم ‌بهمن‌ماه تا 10 بهمن‌ماه سال جاری برای آزمون مورخ 25 بهمن‌ماه سال جاری و در بازه زمانی 26 بهمن‌ماه تا 15 اسفندماه سال جاری برای آزمون مورخ 23 اسفندماه سال جاری به پرتال جامع سازمان به آدرس http://advari.irantvto.ir و یا مراجعه به نزدیکترین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای محل سکونت اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: شرط سنی برای داوطلبان رشته‌های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین 11 دی‌ماه 1368 به بعد و برای سایر رشته‌ها از متولدین 11 دی‌ماه 1371 به بعد می‌باشد.

خوش‌آیند افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه بوده که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در دو مرحله و در تاریخ‌های 25 بهمن‌ماه سال جاری و 23 اسفندماه سال جاری، مرحله استانی اردیبهشت‌‌ماه سال 93  و مرحله کشوری شهریور‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 30 رشته آموزشی برگزار می‌شود، اضافه کرد: رشته‌های ساخت تولید تیمی (سه نفره)، مکاترونیک تیمی (دو نفره)، رباتیک تیمی (دو نفره)، طراحی فضای سبز تیمی (دو نفره)،  طراحی و مهندسی مکانیک، فرز CNC، تراش CNC، فناوری اطلاعات (راه‌کارهای نرم‌افزاری برای تجارت)، خیاطی (فناوری مد)، طراحی وب، فناوری اتومبیل، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم‌های تحت شبکه)، قنادی (شیرینی پزی)، آشپزی و کابینت‌ساز چوبی از رشته‌های تعیین شده برای مسابقات هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: الکترونیک، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، مدیریت آب و فاضلاب، کاشی‌کاری دیوار و کف، آجر چینی، جواهر‌سازی، جوشکاری، لوله‌کشی و گرمایشی، نجاری اتصالات درب و پنجره، تبرید و تهویه، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، فناوری طراحی گرافیک و گل‌آرایی از دیگر رشته‌های مسابقات هستند.

خوش‌آیند به امتیازات و تسهیلات برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و یادآور شد: دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس (ذکور): استفاده از سهمیه سرباز مربی سازمان، دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم (ذکور): استفاده از سهمیه سرباز کارشناس سازمان، اولویت جذب تمام مدال‌آوران به عنوان مربی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، دارندگان مدال طلای مسابقات کشوری، برگزیدگان اعزامی به مسابقات جهانی مهارت و مدال‌آوران مسابقات جهانی مهارت از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت (آلمان 2013) که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شده تیم ملی مهارت کشور ایران توانست با کسب مدال نقره در رشته‌های رباتیک و جواهرسازی مدال برنز در رشته طراحی وب و همچنین هشت مدالیون افتخار در رشته‌های مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاری در نرم‌افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک و با دو رتبه ارتقاء نسبت به دوره قبل در رتبه‌بندی میانگین امتیازات تیمی در میان 52 کشور جهان، مقام چهارم جهانی را کسب کند.  

انتهای پیام/22481/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول