اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راهیان نور، راهی فرهنگی که ادامه دارد

خبرگزاری فارس: راهیان نور مسیری متبرک به خون شهدا در عرصه فرهنگی است که همه ساله از نیمه دوم سال آغاز می‌شود و مانوری فرهنگی در سطح کشور ایجاد می‌کند.

راهیان نور، راهی فرهنگی که ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، راهیان نور تجدید میثاقی با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رشادت‌های فرزندان ایران زمین در دفاعی نابرابر با کفر و تقابل با اسلام ستیزی است که همه ساله در کشور مانوری بزرگ و فرهنگی ایجاد می‌کند.

* بازدید یک میلیون نفر از یادمان فتح‌المبین

فرمانده سپاه ناحیه شوش در این باره می‌گوید: در ایام نوروز سال‌جاری بیش از یک میلیون نفر از یادمان فتح‌المبین در شهرستان شوش بازدید کرده‌اند.

علی صفری در این باره می‌افزاید: این تعداد اعضای کاروان‌های راهیان نور از اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، نیروهای بسیج، فرهنگیان و پزشکان و طلاب از شهرهای سراسر کشور بودند که از یادمان‌های شهدای مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه و زیارتگاه‌های شوش دیدن کرده‌اند.

این مسئول تصریح می‌کند: در زمان حاضر روزانه و به طور میانگین 20 هزار نفر از مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه دیدار می‌کنند.

صفری افزود: طبق آمار سالانه حدود دو میلیون زائر مناطق عملیاتی از اماکن مختلف و یادمان‌های استان خوزستان به ویژه مناطق فتح المبین و فکه دیدن کرده که بیشتر این بازدیدها در ایام نوروز صورت می‌گیرد.

* حضور پرشور دانشجویی

در ایام نوروز سال‌91 بیش از 800 هزار نفر دانشجو از یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان بازدید کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایشی چشم‌گیر داشته است.

حضوری پرشور و همراه با بصیرت در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان از طرف دانشجویان ایرانی نشان از تلاش در راستای شناخت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل آینده ساز ایرانی اسلامی است که به حق جا پای شهدای هشت سال دفاع مقدس گذاشته است.

بر این اساس، دانشجویان استان‌های یزد، اصفهان، تهران و خوزستان بیشترین حضور را در مناطق دفاع مقدس خوزستان داشته‌اند.

* طلاب حوزه‌های علمیه حضوری خالصانه

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور می‌گوید: در سال‌جاری بیش از 5 هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور یافته‌اند.

حجت الاسلام مجید کافی با اشاره به تعداد کاروان‌های راهیان نور در سال‌گذشته تأکید می‌کند: در سال‌ گذشته بیش از 2 هزار نفر در مناطق عملیاتی توسط ستاد راهیان نور طلاب اعزام شد، ولی در سال‌جاری این تعداد از مرز 5 هزار نفر خواهد گذشت.

وی می‌افزاید: اشتیاق بسیار زیاد توسط روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه برای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس وجود دارد که این شور و اشتیاق آمار موجود در راهیان نور را 250 درصد افزایش داده است.

این مسئول با بیان این که باید به بهترین شکل، فضای مناطق عملیاتی را علمی و معنوی کرد، خاطرنشان می‌کند: ستاد مرکزی راهیان نور در راستای بهره بردن از روحانیان رزمنده برای روایتگری در دفاع مقدس طی استعلامی اعلام خواهد کرد تا با ساماندهی آنان، برای اعزام به مناطق عملیاتی آماده شوند.

کافی با بیان این که از ظرفیت مبلغان جوان برای روایتگری بهره خواهیم برد، می‌گوید: ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه با ایجاد معاونت تبلیغ و برگزاری دوره میقات، اقدام به آموزش عده‌ای از مبلغان راهیان نور و اعزام برخی‌ها، قدم مطلوبی در این راستا برداشته است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه های علمیه کشور می‌افزاید: هر نهادی برای کاروان‌های راهیان نور نیاز به مبلغ دارد که با ایجاد ارتباط با معاونت تبلیغ این ستاد در قم می‌توانند از ظرفیت موجود این ستاد استفاده کنند.

* افزایش از 5 هزار نفر به 10 هزار نفر در اولویت کاری است

کافی می‌گوید: افزایش آمار بازدید حوزویان از مناطق عملیاتی از 5 هزار به 10 هزار از جمله اولویت‌های کاری این ستاد است.

وی با بیان اینکه هر دو شب از سراسر کشور یک کاروان راهیان نور حوزوی عازم مناطق عملیاتی می‌شود، می‌گوید: همچنین برای همراهی روحانیان رزمنده با کاروان‌های راهیان نور حوزوی طی استعلامی و همکاری مؤسسه تفحص سیره شهدا، تعدادی از این آقایان ساماندهی شدند.

* تجلیل از شهدا و آرمان‌های آن‌ها

در ایام نوروز در مناطق عملیاتی خوزستان مراسم‌های تجلیل بسیار زیادی برگزار شد که از این مراسمات می‌توان به تجلیل از شهدای هسته‌ای، طلاب شهید، مادران شهید، تجلیل از شهدا و خانواده‌های شهید استان اصفهان، تجلیل از مقام شهید خرازی، تجلیل از شهید هاشمی در محل شهادتش، گرامیداشت عملیات فتح‌المبین در محل یادمان این عملیات، گرامیداشت شهدای دانشجو، گرامیداشت شهدای دانش‌آموز و... در محل یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای گمنام برگزار شده است.

*******************

گزارش: مجتبی نارنج پور

*****************

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول