اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز صورت گرفت

نجات 16 هزار نفر توسط امدادگران هلال احمر زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ایام نوروز 16 هزار و 881 نفر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان زنجان نجات یافتند.

نجات 16 هزار نفر توسط امدادگران هلال احمر زنجان

حسین عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه ایجاد اطمینان خاطر و آرامش در مسافران نوروزی از مهم‌ترین هدف پرسنل جمعیت هلال احمر استان زنجان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در ایام نوروز روزانه 59 نفر پرسنل در نقاط مختلف استان و جاده‌ها امدادرسانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 10 پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان در مناطقی چون تیر پارک، عوارضی، ماهنشان، خدابنده، کینه‌ورس و ... ایجاد شده بود، خاطر نشان کرد: شش پایگاه نیز به صورت سیار به امدادرسانی مشغول بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه در ایام نوروز 161 امدادگر و 10 پرستار برای امدادرسانی به مسافران و مردم استان در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر فعالیت داشتند، اضافه کرد: در مجموع روزانه 230 نفر در بخش‌های مختلف امدادرسانی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه 382 تیم عملیاتی در ایام نوروز در استان زنجان تشکیل شده بود، ادامه داد: پرسنل این تیم‌ها یک هزار و 499 نفر بودند.

عزیزی با اشاره به اینکه 20 دستگاه آمبولانس در ایام نوروز به منظور کمک به مردم و مسافران فعالیت داشتند، تصریح کرد: در مجموع در این ایام 348 بار اعزام آمبولانس گزارش شده است.

وی تعداد خانوار حادثه دیده را 3 هزار و 403 خانواده اعلام کرد و افزود: در مجموع تعداد نجات یافتگان حوادث نیز 16 هزار و 883 نفر بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث رخ داده در ایام نوروز 428 نفر، تعداد معالجات سرپایی 347 نفر و تعداد افراد فوت شده دو نفر گزارش شده است، یادآور شد: در مجموع 10 هزار و 623 نفر اسکان داده شدند.

وی به حضور بالگرد جمعیت هلال احمر استان زنجان در زمینه امداد رسانی اشاره کرد و افزود: این بالگرد با هدف پشتیبانی هوایی محورهای مواصلاتی استان مورد استفاده قرار گرفت.

عزیزی ادامه داد: استان زنجان همچنین تنها استانی در کشور بود که در ایام نوروز 14 پایگاه کانکس جوانان را در نقاط مختلف استان احداث کرده بود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول