اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

40 میلیون جلد کتاب در قم چاپ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در سال گذشته حدود 10 هزار عنوان کتاب در استان با تیراژ 40 میلیون جلد چاپ شده است.

40 میلیون جلد کتاب در قم چاپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا با اشاره به انتشار بیش از 40 میلیون جلد کتاب در قم گفت: نزدیک به هزار ناشر در استان قم فعال هستند که عمدتا در زمینه کتب دینی فعالیت دارند.

وی با اشاره به حضور هزار و 159 ناشر داخلی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 310 ناشر از استان قم در 220 غرفه حضور داشتند و در مجموع 30 درصد ناشران قمی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران چند ناشر از استان قم نیز مورد تجلیل قرار گرفتند که از آن جمله می‌توان به انتشارات اسراء و دارالحدیث به عنوان ناشر برگزیده در بخش ناشران خصوصی، انتشارات حدیث نینوا و نشر جمال در بخش ناشران کودک اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علاوه بر ناشران، کتابفروشان نیز از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب این خبر را اعلام کرده و گفته است به زودی این معافیت مالیاتی عملیاتی خواهد شد.

اسماعیلی‌طبا ادامه داد: برای حل مشکل گرانی و کمبود کاغذ دولت تصمیم دارد با تامین ارز مورد نیاز کارخانجات تولید کاغذ، آنان را ترغیب به تولید کاغذ کرده و مشکلات را برطرف کند که این کار علاوه بر اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از تولیدکنندگان داخلی را محقق می‌کند، زمینه اشتغال جویندگان کار را نیز فراهم کرده و با این اقدام شاهد رونق چاپ و نشر در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول