اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

کلنگ ساخت کتابخانه عمومی دارابکلای مازندران زده شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان، کلنگ ساخت کتابخانه عمومی دارابکلای مازندران زده شد.

کلنگ ساخت کتابخانه عمومی دارابکلای مازندران زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران و فرماندار شهرستان میاندرود، کلنگ ساخت کتابخانه عمومی دارابکلا در زمینی به مساحت 700 مترمربع به زمین زده شد.

در ابتدای مراسم کلنگ‌زنی، محمد اسماعیل امامزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تشکر از شورای دهیاری روستای دارابکلا برای اهدای زمین ساخت کتابخانه عمومی، زمینه‌سازی برای رشد و اعتلای آگاهی، بینش و بصیرت جامعه با پایه‌ریزی کتاب و کتابخوانی را از فرازهای برجسته مسلمان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: همانطور که زندگی و حیات انسان بدون طبیعت و محیط زیست قابل ادامه دادن نیست پیامبر اکرم کتاب و کتابخانه را بسان بوستان و گلستان و طبیعت زنده برای ادامه حیات روحانی انسان‌ها تلقی می‌فرماید.

امامزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت کتاب تصریح کرد: به فرموده معظم‌له چنانچه خداوند همراه با آفرینش انسان مخلوق برجسته‌ای چون کتاب را خلق نمی‌کرد زندگی عاری از روح و بدون معنا و زیبایی بود.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران خاطر نشان کرد: باید به این زیرساخت حوزه فرهنگ توجه شود چرا که اگر کتاب از دست انسان سقوط کند آن لحظه، لحظه سقوط انسانیت فرد است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی به انسان هویت، آرامش، آسایش و خودآگاهی می‌دهد یادآور شد: برای اینکه هر توسعه‌ای اتفاق بیفتد، پیش‌قراولش باید علم و آگاهی مبتنی بر کتابخوانی باشد.

امامزاده ادامه داد: اگر ما خواهان نسل آگاه و فاخر هستیم که از هویت شأن و کرامت انسانی ما صیانت کنند باید فرزندانمان را به کتابخوانی عادت دهیم.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید مازندران با اشاره به اینکه هزینه ساخت کتابخانه عمومی دارابکلا 150 میلیون تومان است تصریح کرد: به‌ زودی ساخت این کتابخانه با 250 متر زیربنا و با اعتبار اولیه 50 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی آغاز می‌شود و چنانچه فرماندار بقیه اعتبار ساخت کتابخانه را که 100 میلیون تومان است عنایت کند تا پایان سال مالی 91 این کتابخانه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول