اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر ـ رویان:

700 پرونده قضایی برای اراضی ملی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: در سال 1390 برای سامان‌دهی و قطعی کردن مالکیت زمین در اراضی مورد اختلاف، 717 فقره پروندهٔ قضایی تشکیل شد.

700 پرونده قضایی برای اراضی ملی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، ایرج شاه‌حسینی بیان داشت: این پرونده‌ها در کمیسیون ماده واحده رسیدگی به مالکیت اراضی ملی بررسی می‌شود که در سال 90 فقط 26 فقره مختومه شد.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو در بخش حقوقی و نواقص قانونی و مشکلات اجرایی از عوامل اصلی اطاله دادرسی پرونده‌های منابع طبیعی است اظهار داشت: در سال 90 تعداد 14 رأی قضایی به نفع اداره منابع طبیعی نوشهر ـ رویان گرفته شده و بر اساس آن 107 هزار و 633 مترمربع از اراضی ملی به نام دولت ثبت شد.

شاه‌حسینی تأکید کرد: همچنین کمیسیون ماده واحده برای 248 هزار و 210 مترمربع از اراضی مورد اختلاف، به نفع اشخاص رأی صادر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: بیشتر اراضی مورد اختلاف بین مردم و ادارات منابع طبیعی که منجر به ارجاع پرونده به کمیسیون ماده واحده شد در منطقه کدیر قرار داشت.

به گزارش فارس، اعضای اصلی کمیسیون ماده واحده تعیین تکلیف اراضی ملی عبارت‌اند از یک قاضی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مربوط، رئیس اداره جهاد کشاورزی، کارشناس امور اراضی جهاد آن شهرستان و یک کارشناس منابع طبیعی که دبیر کمیسیون است.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول