اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه بیرجند:

تلاش سپاه در حراست از مرزهای کشور ستودنی است

خبرگزاری فارس: امام‌ جمعه بیرجند با گرامیداشت روز پاسدار گفت: تلاش سپاه پاسداران در حفظ و حراست از مرزها ستودنی است.

تلاش سپاه در حراست از مرزهای کشور ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر بیرجند با گرامیداشت سالروز میلاد سرداران کربلا امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و امام ‌سجاد (ع) بر پیروی از راه این معصومان تأکید کرد.

وی افزود: در جامعه کنونی ما از زندگی و شخصیت ائمه معصومان به ویژه امام‌حسین (ع) تنها به یک روز عاشورا و یک تراژدی بسنده می‌کنیم و مردم شناخت چندانی از زندگی این ائمه ندارند در حالی که باید همه لحظات زندگی ائمه الگوی زندگی ما باشد.

امام‌ جمعه بیرجند با اشاره به سخن امام‌ خمینی (ره) در مورد جایگاه سپاه پاسداران گفت: امام فرمود " اگر سپاه نبود کشور نبود" و این نشان دهنده جایگاه والای سپاه و نقش و تأثیر این ارگان در حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی است.

رضایی بیرجندی با اشاره به وضعیت کشور سوریه افزود: امنیت نامناسبی در این کشور حاکم است و افرادی به دنبال از بین بردن حکومت سوریه هستند.

وی به آغاز هفته قوه قضاییه و شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان با اینکه مردم شناخت چندانی از شخصیت افرادی مانند شهید بهشتی و مطهری نداشتند اما دشمنان به خوبی این شخصیت‌های بزرگ و تأثیرگذار را شناخته بودند و به ترور این بزرگان روی آوردند.

*قوه قضاییه باید جایگاه دادخواهی مظلومان باشد

امام‌جمعه بیرجند افزود:‌ به فرموده رهبری اگر قوه قضاییه به جایی برسد که جایگاه دادخواهی همه مظلومان باشد به غایت مطلوب خود رسیده است.

رضایی بیرجندی با تبریک آغاز ماه شعبان و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: مسئولان فرهنگی استان و مسئولان مساجد باید برنامه منسجمی برای طرح مسائل قرآنی در ماه رمضان تدوین کنند.

وی با بیان اینکه باید برای برگزاری جلسات تدبر در قرآن در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است برنامه‌ریزی شود، افزود: ‌در این راستا باید از ظرفیت همه مساجد استفاده بهینه صورت گیرد.

امام‌ جمعه بیرجند با بیان اینکه باید قرآن وارد صحنه زندگی افراد شود، گفت: نباید تنها به قرائت قرآن اکتفا کنیم.

رضایی بیرجندی بر ترویج فرهنگ ناب قرآنی در بین نسل جوان تأکید کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول