اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر‌ (عج):

برنامه‌های سپاه بر مبنای علم و ایمان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مبنای علم و ایمان و برای توسعه آن در بین اقشار جامعه و جوانان تدوین می‌شود.

برنامه‌های سپاه بر مبنای علم و ایمان تدوین می‌شود

حمزه برین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) اظهار کرد: امام حسین (ع) به عنوان یک الگو و اسوه برای بشریت تبدیل شد و مظهر عزت اسلام و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) مظهر مبارزه در برابر ظالمان و حمایت از مظلومان جهان است و با همه خانواده خود وارد عرصه مبارزه با دشمنان اسلام شد.

این مسئول ادامه داد: امام حسین (ع) به عنوان الگویی برای بشریت و برای همه مسلمانان جهان تبدیل شده و قطعا همه ابعاد زندگی و ویژگی‌های رفتاری امام حسین (ع) برای همه انسان‌های جهان می‌تواند روشنگر راه باشد.

برین ارتباط هفته پاسدار با میلاد امام حسین (ع) بیان کرد: شباهتی که بین مسیر حرکت پاسداران انقلاب اسلامی در طول 33 سال با مسیر امام حسین (ع) داشت، سبب شد تا میلاد این امام بزرگ به عنوان محور نامگذاری هفته پاسدار قرار گیرد.

وی ایثار و شهادت را از مهم‌ترین شاخص‌های مسیر حرکت امام حسین (ع) دانست و افزود: شاخص اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ایثار و شهادت است و این فرهنگ جاودانه خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: ایثار و از خود‌گذشتگی امام حسین (ع) در واقعه کربلا که به همراه خانواده خود به جا گذاشتند در تاریخ بی‌نظیر است و به عنوان الگویی برای حفاظت و پشتیبانی از انقلاب تبدیل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف نظام از همه دلبستگی‌های مادی دنیایی گذشتند تا با خون خود انقلاب را آبیاری کنند.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی در جایگاه بسیار بالایی در سطح جهان قرار دارد.

برین در خصوص تأثیرگذاری مکتب و فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) در خصوص بهره‌گیری انقلاب از فرهنگ عاشورا فرمودند که انقلاب ما برگرفته از محرم و صفر است و قطعا فرهنگ عاشورا و اقداماتی که در آن ایام صورت گرفت چون برخاسته از اعتقاد و باور و روح پاک بشریت بود تاکنون ماندگار شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ در خون مسلمانان و شیعیان ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) جاری است و این انقلاب هم با نشأت‌گرفتن از این اقدام ایثار‌گرایانه و شهادت‌طلابانه کار خود را دنبال کرده و با قدرت ادامه می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه صاحب‌‌الامر (عج) استان قزوین تشریح کرد: فرهنگ عاشورا منشأ حرکت انقلاب اسلامی است.

وی در خصوص نقش سپاه در گسترش علم در جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: اساسا سپاه رسالتش حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب بوده و یکی از رسالت‌های انقلاب توسعه جامعه بر مبنای توسعه دانشگاه‌ها، توسعه فعالیت‌ها و پژوهش‌های علمی است.

این مسئول بیان کرد: در راستای رسالت علمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معاونت‌های تخصصی در زمینه توسعه علم و فرهنگ پژوهش در سپاه ایجاد شده و همه برنامه‌های این نهاد مردمی با زیر‌ساخت علمی و کارشناسی شده تدوین شده است.

برین در خصوص حمایت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گسترش علم در جامعه و نخبگان علمی که طرح‌هایی برای ارائه دارند، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز به نهادی تبدیل شده است که از نخبگان علمی در همه عرصه‌ها حمایت می‌کند و با ایجاد انگیزه بین دانشجویان و محققان و نخبگان علمی در راستای گسترش علم در جامعه تلاش کرده و تاکنون در این راستا که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده موفق عمل کرده است.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در راستای فعالیت‌های علمی همراه با ایمان، بسیار موفق بوده و همه نخبگان علمی در ایران در این مسیر فعالیت می‌کنند و این مهم سبب شده تا نخبگان ایرانی به عنوان الگویی در جهان تبدیل شوند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول