اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر:

بودجه شهرداری ملایر به 70 میلیارد تومان می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: بودجه شهرداری ملایر امسال به 70 میلیارد تومان می‌رسد.

بودجه شهرداری ملایر به 70 میلیارد تومان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، رضا زنگنه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر به وضعیت موجود در شهرداری ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 86 تاکنون تحولات زیادی در شهرداری ملایر به وقوع پیوست که از همه‌ جهات بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه تمام کارهای مالیاتی، خدماتی و برنامه‌ها در شهرداری تا قبل از سال 86 به صورت دستی انجام می‌گرفت، گفت: بعد از برنامه‌ریزی‌های مختلف از سال 86 به بعد تمام امور سیستم از حالت دستی خارج شد و به صورت ماشینی و رایانه‌ای انجام می‌شود که درصد تخلفات را در همه امور به صفر رسانده و سلامت اداری را در شهرداری ملایر شاهد هستیم.

رئیس شورای شهر ملایر ابراز داشت: طی چهار سال گذشته بسیاری از بدهی‌های معوقه از جمله حقوق پرسنل، بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بدهی‌های آب و برق، هزینه‌های نقل و انتقال سند اوقافی و... پرداخت شده و پیشرفت‌های زیادی را نیز در بخش‌های مختلف در شهرداری شاهد بوده‌ا‌یم.

وی با بیان اینکه اصلاح و بازنگری فرآیند جریان کار در شهرداری و ارتقای سلامت اداری و افزایش کارایی عملکرد و بهره‌وری منابع در مجموعه شهرداری ملایر باعث شد که طی سه سال شهرداری و شورای شهر ملایر به عنوان نمونه در سطح استان شناخته شوند، گفت: ساختار منابع شهرداری طی سال‌های قبل بر اساس فروش دارایی‌ها و ثروت شهرداری‌ها تعیین شده بود به طوری که در سال 85 کل بودجه تحقق یافته شهرداری ملایر 7/6 دهم میلیارد تومان بوده است که از این مقدار 4/2 دهم میلیارد تومان از محل فروش 142 قطعه زمین و پیش‌فروش برخی از واحدهای تجاری در حال احداث تأمین شده بود.

زنگنه با بیان اینکه درآمد شهرداری ملایر در سال گذشته 42 میلیارد تومان بوده است، گفت: بیش از 28 میلیارد تومان آن از منابع دولت تأمین شده که 66 درصد از منابع شهرداری را تشکیل می‌دهد و پیش‌بینی بودجه شهرداری ملایر امسال 70 میلیارد تومان است.

وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات در شهرداری تا قبل از سال 86 اشاره کرد و گفت: عدم وجود طرح مناسب نما و مبلمان شهری و وجود جداره خشن باعث نماهای نامناسب در سطح شهر شده بود که با برنامه‌ریزی، فضاهای بیرونی واحدهای احداثی اعم از تجاری، مسکونی و خدماتی و... با تأکید بر معماری اسلامی و متناسب با آن احداث شد که باعث زیبایی بیشتر شهر و جذابیت در آن شده است.

رئیس شورای شهر ملایر در ادامه از اجرای یکی از بزرگترین طرح‌های تفریحی توریستی در غرب کشور خبر داد و افزود: ساخت پروژه بام ملایر و جاده سلامت به عنوان طرحی تفریحی، توریستی و جذب گردشگر و زیباسازی و فضای سبز شهرستان یکی از اقدامات مهم شهرداری است که این پروژه بزرگ تاکنون 45 درصد پیشرفت دارد و طی سال‌های آینده تکمیل می‌شود.

وی ساخت پروژه‌هایی چون بلوار کریم‌خان زند، پارک مهر و کوهسار به مساحت 460 هکتار به منظور افزایش سرانه فضای سبز، احداث راه دسترسی مناسب به طول هشت کیلومتر و عرض متوسط 60 متر برای تردد شهروندان در محورهای جاده سلامت و تا پارک کوهسار و افزایش سرانه‌های معابر در سطح شهر، تعریض خیابان‌های اصلی شهر و... را از اقدامات شهرداری ملایر طی سال‌های اخیر برشمرد

زنگنه از ساخت طرح گردشگری بین‌المللی "پنجره‌هایی به سوی دنیای مینی بورد" در زمینی به مساحت 48 هکتار به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی خبر داد و گفت: این طرح نیز به زودی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال ساخته می‌شود.

وی از اضافه شدن 642 قطعه زمین و 456 باب مغازه و سوئیت و واحد اداری و مسکونی به دارایی‌های شهرداری از سال 86 تاکنون خبر داد و گفت: همچنین تملک 146 باب مغازه واقع در طرح خیابان و معابر و پارکینگ در خیابان‌های اصلی شهر با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیارد ریال از دیگر اقدامات شهرداری ملایر است.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر خاطرنشان کرد: برنامه‌های مهم دیگری نیز برای آینده شهر ملایر در دست اقدام است که با برنامه‌ریزی و در قالب بودجه‌های پیش‌‌بینی شده ساخته می‌شود.

وی بر اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص اقدامات شهرداری و شورای شهر به مردم تأکید کرد و گفت: هدف ما در شورای شهر و شهرداری تخصیص بودجه‌ها برای شهر است تا مردم در آرامش بیشتر و شهری آباد و زیبا زندگی کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول