اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حفظ وحدت کشورهای اسلامی موجب گسترش عدالت در دنیا است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با حفظ وحدت بین همه کشورهای اسلامی می‌توان عدالت اسلامی را در دنیا گسترش داد تا مردم این کشورها بتوانند با امنیت اجتماعی بهتری زندگی کنند.

حفظ وحدت کشورهای اسلامی موجب گسترش عدالت در دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: کشورهای بیداری اسلامی منطقه با اتحاد با نظام جمهوری اسلامی می‌توانند ارزش‌های اسلامی را در دنیا پیاده کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای بیداری اسلامی از جمله بحرین و مصر با حاکمان ظالم حکومتشان مبارزه می‌کنند، گفت: این کشورها با پیروزی علیه حاکمان مستکبر حکومتشان می‌توانند احکام و ارزش‌های اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

باریک‌بین ادامه داد: امیدواریم با پیروزی همه کشورهای اسلامی نیروهای مزدور آمریکا و اسرائیل از کشورهای اسلامی بیرون روند و سکان هدایت حکومت این کشورها به دست مردم اداره شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه پربرکت خداوند متعال است، ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و همچنین ائمه‌اطهار (ع) در بسیاری از روایات به بخشش و رحمت خداوند متعال در این ماه اشاره ویژه کرده‌اند که مردم با استفاده از برکات این ماه می‌توانند گناهان خود را پاک و از رحمت خداوند بهره‌مند شوند تا در آخرت رستگار شوند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه فردا روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است، یادآور شد: باید در این روز از زحمات صنعتکاران و معدنکاران تجلیل و قدردانی ‌شود تا انگیزه آنان برای فعالیت افزایش یابد.

موانع سرمایه‌داران توسط مسئولان مربوطه برطرف شود

باریک‌بین با بیان اینکه امکانات و تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، ابراز کرد: باید موانع سرمایه‌داران برای تولید بیشتر توسط مسئولان مربوطه سریعتر برطرف شود تا آنان بدون کمترین دغدغه تولید خود را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: باید کمیت و کیفیت تولیدات ایرانی نسبت کالاهای مشابه خارجی ارتقا یابد تا این کالاها در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند تا انگیزه مصرف‌کنندگان به خرید این کالاها افزایش یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ایران از کالاهای ایرانی خریداری کنند، بیان کرد: با تحقق این امر بسیاری از مشکلات اشتغال جوانان برطرف و استقلال اقتصادی در کشور ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، یادآور شد: باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه برای رسیدن به اهداف این شعار تلاش کنند تا بتواند سریع‌تر این اهداف در جامعه محقق شود.

 

حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی بی‌نظیر جوانان

باریک‌بین با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) الگوی بی‌نظیر جوانان ایرانی است، یادآور شد: جوانان با الگوگیری از ویژ‌گی‌های اخلاقی این بزرگوار می‌توانند اخلاق و معرفت خود را به خداوند متعال ارتقا دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) بهترین الگو برای آحاد جامعه به‌خصوص جوانان است، گفت: باید برای معرفی این الگو بین جوانان بیشتر تلاش شود، تا جوانان از صبر، مقاومت، وفاداری، شجاعت و شهادت‌طلبی این حضرت الگوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با الگوگیری جوانان از حضرت علی‌اکبر (ع) بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه برطرف می‌شود و علم، اخلاق و معارف اسلامی بیشتر در جامعه ترویج داده می‌شود.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) در سال 33 قمری به دنیا آمد و با 27 سال سن در کربلا در دفاع از ارزش‌های اسلامی به شهادت رسید تا دین اسلام در دنیا حفظ شود.

این مقام مسئول با اشاره به سالروز حمله دردمنشانه به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکای جنایتکار گفت: سال 1368 این هواپیما مورد اصابت ناوگان آمریکا قرار گرفت که بیش از 300 نفر از مردم بی‌دفاع مظلومانه به شهادت رسیدند که این نشا‌ن‌دهنده یکی از جنایت‌های ظالمانه آمریکا است که در تاریخ اسلامی ایران ماندگار شده است.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول