اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

70 درصد مراجعات مردم به شهرداری مرکز کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: در یک سال گذشته 70 درصد مراجعات مردم به شهرداری مرکز اردبیل با صدور پروانه از طریق مناطق مختلف شهرداری کاهش یافته است.

70 درصد مراجعات مردم به شهرداری مرکز کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل و در جمع نمازگزاران اظهار داشت: به لطف الهی و دعای مومنان در یک سال گذشته خدمات خوبی توسط شهرداری ارائه شده است که تاسیس و راه‌اندازی منطقه چهار شهرداری علاوه بر سه منطقه سابق سبب شده است تا خدمت‌رسانی به مردم در فاصله کوتاه و با کیفیت مناسب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت و وسعت شهری مناطق شهرداری اردبیل به چهار منطقه ارتقا یافت چراکه معتقدیم هر قدر مراکز ارائه خدمات بیشتر شود سرعت و ارائه کیفیت ارائه خدمات بهتر شده و حالت بهینه پیدا می‌کند.

شهردار اردبیل یادآور شد: در بخش نیروی انسانی نیز با هدف تامین افزایش بهره‌وری و بهبود پرسنل متخصص بعد از 20 سال مجوز استخدام را در شهرداری دریافت کردیم به طوری که در سال گذشته آزمون جذب نیرو برای استخدام 262 نفر برگزار شد که 42 سهمیه مربوط به ایثارگران و 220 سهمیه نیز از طریق برگزاری آزمون تامین شد.

بدری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال مراحل گزینش و جذب این نیروها به شکل کامل انجام شده و بدنه شهرداری از نیروهای متخصص بهره‌مند شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تحقق 84 درصدی بودجه شهرداری در سال گذشته خبر داد و افزود: با احتساب بودجه سازمان‌ها 72 درصد بودجه شهرداری اردبیل در سال گذشته تحقق یافته است.

شهردار اردبیل موضوع صرفه‌جویی در استفاده از منابع و اعتبارات را یادآور شد و بیان داشت: ما بدهی ادارات را سال گذشته نهایی کرده و به آنها اعلام کردیم تا در پرداخت آن کوشا باشند.

بدری به بازنگری در تعرفه سال 91 اشاره کرد و ادامه داد: سعی شد این تعرفه با در نظر گرفتن شرایط روز و با حداقل افزایش و ثابت بودن در اکثر حوزه‌ها تصویب و نهایی شود.

برنامه توسعه پنج ساله اردبیل تا آخر امسال تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی یکی از اهداف قابل تحقق و پیگیری شده در یک سال گذشته را تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر اردبیل بر اساس چشم‌اندازی توسعه 15 ساله این شهر توصیف کرد و ابراز داشت: مشاور ذی‌صلاح در این زمینه انتخاب شده و کار نیز به سرعت در حال انجام است که به نظر می‌رسد تا پایان آبان ماه این برنامه به تصویب شورای شهر اردبیل برسد تا از سال آینده موظف به اجرای این برنامه باشیم.

شهردار اردبیل عنوان کرد: دیگر دوران روز‌مرگی و انجام کار بر اساس آزمون و خطا گذشته است و باید برای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برنامه‌ریزی مدون داشت.

بدری گفت: برای اولین بار سند تحول اداری شهرداری اردبیل نیز به مدت پنج ساله تدوین شده است و از سال جاری شاهد اجرای آن خواهیم بود.

این مسئول به فعالیت‌های انجام شده در حوزه شهرسازی اشاره کرد و افزود: در این حوزه بیش از یک میلیون  و 600 هزار متر‌مربع پروانه صادر شده که با یک کاهش 8 درصدی در صدور پروانه مواجه هستیم.

شهردار اردبیل از کاهش مراحل بی‌ثمر صدور پروانه‌ها و ارجاع آنها به کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و ابراز داشت: در این زمینه یک کاهش 70 درصدی را با واگذاری کار صدور پروانه به مناطق مختلف شهرداری شاهد بودیم که این خود مدت زمان صدور را 10 الی 15 روز کاهش داده است.

بدری تصریح کرد: در حوزه عمران شهری نیز سال گذشته بالغ بر 133 هزار تن آسفالت تولید و در مناطق مختلف شهر پخش شد که اعتبار این اقدام عمرانی 10 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ساماندهی رودخانه بالیقلو سال گذشته به طول 2 کیلومتر اجرا شد تا تقدیم مردم اردبیل و گردشگران شود که ادامه این کار امسال در اولویت کارها است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول