اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سبزوار در مجلس:

توجه به باورهای اعتقادی در ماه رمضان سبب پالایش نفس می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی عنوان شده است و توجه به مسائل ایمانی و اعتقادی و باورهای اشخاص در این ماه می‌تواند در امر پالایش نفس کمک کند.

توجه به باورهای اعتقادی در ماه رمضان سبب پالایش نفس می‌شود

محمدرضا محسنی ثانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پایه و ریشه روزه‌داری به تقوای الهی بر می‌گردد و  به سبب این موضوع، فرد از هر آنچه که خداوند منع و منکر کرده است، باید اجتناب کند.

وی در ادامه گفت: کاهش بدرفتاری‌های اجتماعی در افراد سبب می‌شود که آرامش در جامعه حکم فرما شود و تعاملات و ارتباطات موثر در رفتارهای میان فردی در ماه رمضان به وجود می‌آید.

نماینده مردم سبزوار به آیاتی از قرآن‌کریم در ارتباط با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان در ادیان دیگر هم نمود دارد و فقط مختص به مسلمانان نیست.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه مسلمانان در این ماه در یک هماهنگی عمومی افطار می‌کنند، افزود: ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی عنوان شده است و توجه به مسائل ایمانی و اعتقادی و باورهای اشخاص در این ماه می‌تواند در امر پالایش نفس کمک کند.

وی به ابعاد مختلف عبادتی در این ماه اشاره کرد و گفت: در کل دنیا مسلمانان در این ماه روزه می‌گیرند و به صورت هماهنگ و با یک روش واحد عبادت خدواند را به جا می‌آورند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روزه در اجتناب در خوردن و آشامیدن خلاصه نمی‌شود و باید همه اعضا از گناه دوری کنند که از جمله گوش و چشم و زبان که بیشترین معاصی از آنها سر می‌زند باید روزه‌دار باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن تقوا سبب پائین آمدن  تخلفات و جرائم در جامعه می‌شود و روزه داری از اقداماتی است که فرد را در این مسیر یاری می‌کند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول