اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای سعادت ابدی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: شهرالله بهترین فرصت برای سعادت ابدی انسان‌ها است.

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای سعادت ابدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام کریم سرافراز بعدازظهر امروز در مراسم محفل انس با قرآن و افتتاحیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح فرازهایی از مناجات شعبانیه پرداخت و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان از خدا بخواهیم که عمرمان در غفلت و فراموشی از یاد خدا سپری نشود و مغرور و مست گرم و لطف بی‌حد و نهایت خداوند متعال نشویم.

وی عمر را یکی از سرمایه‌ها و نعمت‌های ارزشمند خداوند به انسان عنوان کرد و افزود: عمر کوتاه انسان به سه بخش طفولیت و بازی‌های کودکانه، میان سالی و اوج بهره‌برداری معنوی و کهولت و سستی تقسیم می‌شود.

سرافراز بیان داشت: فرصت بین 15 تا 60 سالگی بهترین دوران برای ساختن بی‌نهایت زندگی و بهره‌مندی از معنویات است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره اینکه انسان همواره در خسران و زیانکاری است، گفت: خداوند فرصت‌های بسیاری در عمر کوتاه انسان در اختیارش قرار داده که شب‌های قدر یکی از این فرصت‌های طلایی است و هر شب قدر برابر با یک عمر طبیعی انسان یعنی 80 سال است.

سرافراز با اشاره به اهمیت اقامه نمازهای جماعت و انس با قرآن کریم افزود: مناجات با خداوند متعال، انس با قرآن کریم و راز و نیاز به درگاه الهی در شب‌ها و روزهای ماه ضیافت الهی انسان را به قرب و رضای خدا نزدیک می‌سازد.

وی با اشاره به دعاهای حضرت امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه گفت: مبادا عمر کوتاه ما در دنیای فانی چراگاه شیطان شود و ما در خدمت هواهای شیطانی قرار بگیریم که در آن صورت مشمول غضب خداوند خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان‌المبارک سه ماهی هستند که از آن‌ها با عنوان ماه ولایت، نبوت و ماه خدا یاد می‌شود.

وی با تشریح نام‌های ماه مبارک رمضان از جمله؛ صوم و صبر گفت: تنها نامی که در قرآن به صراحت درباره این ماه ذکر شده است رمضان است و بر اساس روایتی از حضرت امام باقر(ع) باید از این ماه با احترام یاد شود و گفته شود ماه مبارک رمضان زیرا این نام از اسمای اعظم خداست.

سرافراز رمضان را مشتق از کلمه رمض به معنای بارش باران بر زمین و زداینده گرد و غبار و همچنین احتراق و سوختن دانست و بیان داشت: در این ماه، گناهان مومنین روزه‌دار از لوح دل آنها زدوده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه این ماه در رده‌های سپاه استان و توصیه به بهره‌مندی معنوی از این برنامه‌ها افزود: ماه مبارک رمضان همراه مغفرت و بخشایش برای عام و ارتقای درجات عالیه برای مومنان است که در بهشت نیز دری به نام باب ریان برای ورود صائمین در روز قیامت منظور شده و این درب تا روز قیامت گشوده نمی‌شود و در آن روز رضوان خزانه‌دار بهشت ندا می‌دهد که روزه‌داران به سوی باب ریان بشتابند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول