اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه رمضان

60 مبلغ به مناطق مختلف رودبار اعزام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار از اعزام 60 مبلغ به مناطق مختلف این شهرستان همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان خبر داد.

60 مبلغ به مناطق مختلف رودبار اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام ابراهیم عباسپور عصر امروز در جلسه روحانیون این شهرستان اظهار کرد: رودبار به دلیل موقعیت جغرافیایی خود شاهد ییلاق و قشلاق بسیاری از مردم است بنابراین برنامه‌ریزی دقیقی در رابطه با اعزام روحانیون صورت گرفته است.

وی افزود: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نشست‌هایی با هیئت‌های مذهبی مساجد سه بخش عمارلو، خورگام و رحمت‌آباد و بلوکات برگزار شد و درباره اعزام مبلغ با آنها تبادل نظر صورت گرفت.

این مسئول ارائه مسائل شرعی و احکام اسلامی، بیان اخلاق اسلامی، تشریح امور اخلاقی و سنت اسلامی برای عامه مردم، انجام جماعات و انسجام مردم و ارتباط مستقیم با جوانان برای برخورد با فرهنگ غرب و توطئه‌های دشمنان را از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی روحانیون در ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی حفظ ارتباط مردم با روحانیون را مورد تأکید قرار داد و گفت: نباید اینگونه تلقی کنیم که روحانیون از طرف سازمان و نهادی برای تبلیغ آمده‌اند بنابراین مساعدت‌ها از طرف مردم از باب تقدس باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسپور با بیان اینکه روستاییان اسکان روحانیون در روستاها را نباید یک معضل تلقی کنند، اذعان کرد: مردم شهرستان رودبار مردمان مهمان‌نواز و اهل علم، معنویت و معرفت هستند و می‌توانند با بهره‌گیری از روحانیون و اسکان آنها در شب‌های ماه رمضان بسیاری از سئوالات مذهبی و... مطرح و پاسخ بگیرند.

وی، ماه مبارک رمضان را بهترین ایام برای آشنایی بیشتر و استفاده از فضای معنوی مساجد عنوان کرد و یادآور شد: ماه مبارک رمضان ایامی است که الطاف خفیه الهی در آن بسیار نهفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی رودبار، حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون در این ایام در مساجد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اهالی روستاها که در طول سال‌ توفیق دسترسی به کارشناسان دینی را ندارند حضور روحانیون در این ایام مبارک فرصتی است تا مردم حداکثر استفاده معنوی را از آنها ببرند.

وی یادآور شد: دشمنان انقلاب و اسلام تمام گزینه‌ها را برای محو فرهنگ دینی و اسلامی به کار گرفته‌اند، اما تا به امروز توفیق چندانی نداشته‌اند و اکنون با سلاح تهاجم فرهنگی و فساد اخلاقی و ترویج برهنگی که به نحوی می‌تواند برای جوانان جذاب باشد، به میدان آمده‌اند.

به گفته عباسپور، دشمن لازمه نفوذ فرهنگ فاسد خود را دور کردن اقشار جوان از مراکز دینی خاصه مساجد می‌داند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول