اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه فارسان:

پرهیز از محرمات بهترین اعمال ماه رمضان است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه فارسان گفت: پرهیز از محرمات بهترین اعمال برای انسان‌ها در ماه میهمانی خدا است.

پرهیز از محرمات بهترین اعمال ماه رمضان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالمحمد سعیدی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه بندگی و اطاعت از خداوند متعال معرفی کرد و اظهار داشت: درهای رحمت و مغفرت در این ماه بر روی بندگان مومن و متدین باز است و باران رحمت بی‌انتهای الهی بر زمین و مکان ساری و جاری است.

وی با اشاره به فرازهایی از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) افزود: تلاوت قرآن کریم، دعا و نیایش، رسیدگی به امور محرومان و یتیمان، حسن خلق، صله رحم و زیاد صلوات فرستادن از خصوصیات مهم این ماه است که از دست دادن این اعمال حتی برای یک لحظه موجب خسران و ضرر برای انسان می‌شود.

سعیدی در ادامه برترین اعمال در ماه مبارک رمضان را بر اساس سخنان ائمه معصومین(ع)، پرهیز از محرمات عنوان کرد و افزود: میهمانی که میزبانش خداوند متعال است باید توشه‌ای ارزشمند بردارد تا لایق این میهمانی باشد.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان گفت: آموزش قرآن کریم، تفسیر سوره حجرات، مباحث اخلاقی و احکام و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه فارسان و رده‌های تابعه است.

وی با اشاره به برخی از آثار اجتماعی ماه مبارک رمضان، بیان داشت: انسان‌هایی که در رفاه و ناز و نعمت به سر می‌برند از یاد فقرا غافل هستند، روزه آنها را از غفلت خارج می‌کند و به یاد فقرا می‌اندازد تا به یاری و کمک آنها بشتابند.

وی اطعام فقرا در این ماه را ضروری برشمرد و تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر از طرفی کمک به فقرا و اطعام و انفاق سفارش بیشتری شده است و از سویی دیگر انسان روزه‌دار با روزه گرفتن، فقر و طعم گرسنگی را می‌چشد و احساساتش تلطیف و تحریک می‌شود، ثروتمند به فقیر نزدیک می‌شود و احسان و انفاق به فقرا در جامعه فزونی می‌یابد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول