اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبفار آبادان:

67 روستای آبادان به شبکه آبرسانی مجهز است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آبفار آبادان گفت: 67 روستای این منطقه به شبکه توزیع آبرسانی مجهز است.

67 روستای آبادان به شبکه آبرسانی مجهز است

عبدالحسین باوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: طبق آخرین تغییرات وضعیتی، جمعیت روستاهای آبادان تعداد 56 هزار و 190 نفر در 80 روستای آبادان است.

وی افزود: سرانه آب مصرفی روزانه هر نفر بین 150 تا 200 لیتر است که ما در محاسبات توزیع و آبرسانی میزان بیشترین و ماگزیمم را برای خدمت‌رسانی به شهروندان در نظر گرفته‌ایم.

* میزان تولید روزانه آب تصفیه‌خانه "شهید کشتکار" 38 هزار مترمکعب است

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آبادان تصریح کرد: به طور کلی میزان آب تولیدی روزانه تصفیه‌خانه "شهید کشتکار" 38 هزار مترمکعب برابر با 38 میلیون لیتر است که در صورت حمایت و تعامل مسئولان درصدد افزایش این میزان هستیم.

وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه "شهید کشتکار" دارای 7 هزار و 500 مشترک است که بابت هر مشترک آن پنج مترمکعب برابر با 5 هزار لیتر مصرف صورت می‌گیرد.

باوی با اشاره به اینکه از تعداد 80 روستای موجود در شهرستان، 67 روستا به شبکه توزیع آبرسانی مجهز است، گفت: در این میان 14 روستای آبادان که 13 روستای آن "نوآباد" بوده و در آخرین نقطه منطقه به سمت خلیج فارس قرار دارند.

به گفته وی از این 13 روستا، پنج روستای آن سکنه‌دار بوده و در شبانه‌روز بسته به میزان نیاز و درخواست ساکنان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

* روستاهای آبادان با بی‌آبی مواجه نیستند

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آبادان با بیان اینکه هشت روستای دیگر نیز خالی از سکنه بوده و نیازی به آبرسانی ندارند، اظهار کرد: در بخش مرکزی شهرستان نیز 26 روستا وجود دارد که از این تعداد 21 روستا به‌صورت 24 ساعته و پنج روستای دیگر به‌صورت 21 ساعته در شبانه‌روز از آب سالم و آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با توضیحات ارائه شده باید گفت در مجموع روستاهای آبادان با بی‌آبی مواجه نیستند، بیان کرد: در بخش اروندکنار نیز 41 روستا وجود دارد که به‌صورت 21 ساعته در شبانه‌روز از آب سالم و پاک آشامیدنی بهره می‌برند.

باوی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص فروش آب از طریق تانکر به ساکنان روستایی گفت: میزان دریافت مبلغ آب از ساکنان پنج روستایی که از طریق تانکر به منطقه آنها آبرسانی می‌شود معادل یک سوم آب‌بهای شهری است که این میزان بسیار ناچیز و کم است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول