اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم امسال صورت می‌گیرد

برگزاری همایش سلامت و سالمندی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری همایش سلامت و سالمندی در نیمه دوم امسال در خراسان جنوبی خبر داد.

برگزاری همایش سلامت و سالمندی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌زاده ظهر امروز در جمع مسئولان بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید در این همایش در مورد اطلاعاتی که برای تبیین برنامه‌های سالمندی نیاز است، بحث شود.

وی از برگزاری دوره آموزشی شیوه زندگی سالم در سالمندی در سطح استان خبر داد و افزود: برای اینکه از بیماری سالمندان نیز به طور دقیق آگاهی پیدا کنیم طرح الکترونیک سلامت در دست اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بار بیماری در افراد بالای 60 سال را زیاد دانست و تصریح کرد: امید است در راستای اجرای طرح الکترونیک سلامت برای درمان سالمندان گام خوبی برداشته شود.

مهدی‌زاده یادآور شد: باید با همکاری تمام نهادهای اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته سالمند که از 9 مهرماه آغاز می‌شود تلاش کنیم.

32 هزار سالمند خراسان جنوبی زیر پوشش کمیته امداد

معاون سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز گفت: 32 هزار سالمند استان زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) هستند.

علی‌اکبر نخعی افزود: برای نخستین‌بار طرح بال‌انگیزی را برای اشتغال سالمندان در استان اجرا کردیم که در راستای اجرای این طرح اشتغال به معنای سرگرمی برای سالمندان و جلوگیری از افسردگی و تنهایی آنها دنبال می‌شود.

وی خواستار ارائه خدمات درمانی و دنبال کردن بیمه تکمیلی سالمندان شد و از مسئولان خواست در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون سلامت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان جنوبی بر ارائه خدمات ویژه به سالمندان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد تاکید کرد و یادآور شد: در سال گذشته 25 نفر از سالمندان استان از معاضدت حقوقی این نهاد استفاده کرده‌اند.

نخعی از اجرای قانونی با عنوان قانون تکریم سالمندان خبر داد و گفت: امید است این قانون هر چه زودتر به تصویب برسد تا بتوانیم خدمات بهتری را به این قشر از جامعه ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه مستمری افراد در سازمان‌های حمایتی با هم تفاوتی ندارد، یادآور شد: باید برای افزایش مستمری سالمندان تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول