اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجشنبه شب

پنجاه و سومین سالگرد آیت‌الله بروجردی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجاه و سومین سالگرد آیت‌الله بروجردی پنجشنبه شب با حضور علما، اندیشمندان و دوستداران آن مرجع بزرگ تقلید در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

پنجاه و سومین سالگرد آیت‌الله بروجردی در قم برگزار می‌شود

روح‌الله فاطمی‌نسب در مورد برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در روزهای پایانی این هفته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: طبق برنامه پیش‌بینی شده، حجت‌الاسلام صادقی قبل از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) سخنرانی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: دعای پرفیض کمیل نیز بعد از نماز مغرب و عشاء توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خوانساری قرائت خواهد شد.

مدیر اداره رسانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: دعای ندبه این هفته حرم مطهر نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری هنگام طلوع آفتاب قرائت خواهد شد ضمن اینکه نیایش صبحگاهی بعد از نماز صبح روز جمعه توسط حجت‌الاسلام قدرتی صورت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: نماز جمعه این هفته حرم مطهر نیز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اقامه خواهد شد.

فاطمی‌نسب بیان کرد: عصر جمعه و قبل از نماز مغرب حجت‌الاسلام صادقی و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز حجت‌الاسلام فرحزاد در شبستان امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد.

پنجاه و سومین سالگرد آیت‌الله بروجردی نیز پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا سخنران این مراسم خواهد بود.

آخرین روزهای ماه صفر سال 1292 هجری قمری در خانه‌ای از خاندان طباطبایی، در شهر تاریخی بروجرد، کودکی چشم به جهان گشود که او را حسین نامیدند. او از همان ایام کودکی، مورد مهر و علاقه سرشار پدرش، سید علی قرار گرفت و در سایه توجهات او تعلیم، تربیت و رشد یافت.

آیت‌الله بروجردی پس از فراگیری جامع‌المقدمات در مکتب‌خانه به دلیل هوش و ذکاوت بالا به حوزه علمیه بروجرد رفت اما از آنجا که این حوزه پاسخگوی نیاز او نبود به حوزه علمیه اصفهان رفت و در درس مرحوم حاج سیدمحمدباقر درچه‏ای شرکت کرد.

وی از مرحوم آخوند خراسانی، آیت‌الله شیخ الشریعه اصفهانی و سید ابوالقاسم دهکردی اجازه اجتهاد گرفت.

این مرجع بزرگ تقلید سرانجام در سیزدهم شوال 1380 هجری قمری برابر با دهم فروردین 1340 هجری شمسی برای همیشه چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول