اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تحقق اختصاص اعتبارات

موزه دفاع مقدس همدان سی و یکمین موزه دنیا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: با اختصاص اعتبارات به ‌باغ‌موزه دفاع مقدس، این موزه سی و یکمین موزه دنیا در همدان خواهد بود.

موزه دفاع مقدس همدان سی و یکمین موزه دنیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، محمدجواد زمردیان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خدمتگزاران در دولت به طور شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به ملت بزرگ ایران اسلامی هستند که این اقدامات ستودنی و نامگذاری این روز نیز به مثابه حدیث «من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق» است.

وی فرا رسیدن هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعکاس اقدامات دولتمردان برشمرد و اضافه کرد: بر دیگر قوا به ویژه نیروهای مسلح و خصوصاً سازمان‌های فرهنگی نیروهای مسلح مانند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرض است تا با بیان خدمات دولت در حمایت از اقدامات اثرگذار و ماندگار فرهنگی صورت گرفته مروج این گونه اقدامات بوده و قدردانی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان مهمترین اقدام دولتمردان استان در حوزه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را احداث پروژه بزرگ موزه دفاع مقدس استان معرفی کرد که تنها موزه وسیع و متنوع در کشور است ضمن اینکه تاکنون هشت استاندار به همراه مدیران دستگاه‌های مربوطه به این استان سفر کرده تا از این پروژه فرهنگی برای الگوسازی در استان خود بهره ببرند.

وی افزود: از سال 84 که دولت نهم به مدیریت نماینده ارشد وقت دولت، دکتر "بهروز مرادی" در استان شکل گرفت، روند صعودی پیشرفت موزه و حتی گسترش فازهای آن، از چهار فاز به شش فاز از نتایج خدمات ایشان است که متعاقباً این سیاست البته با کمی کندی در دولت دهم نیز در دستور کار قرار گرفت.

زمردیان در ادامه اظهار داشت: برای ساخت این موزه تاکنون قریب به 135 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده که سهم دولت‌های نهم و دهم از این بودجه، مبلغ 120 میلیارد ریال است.

وی به دستور معاون امور عمرانی برای به اتمام رسانیدن فاز پنجم از محل اعتبارات سال 1391 توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: با اهتمام استانداری همدان انشاءالله امید داریم تا پایان سال جاری امکان اتمام نواقص بر جا مانده در چهار فاز قبلی و فاز پنجم، به‌ویژه مطالبات مالی باقیمانده به سرانجام برسد و سال پایانی خدمت دولت خدمتگزار در سال 1392 سرآغاز فاز ششم که خود یک موزه منحصر به فرد با ویژگی‌های سمعی و بصری است، باشد که اگر این مهم محقق شود سی و یکمین موزه دنیا در همدان شکل خواهد گرفت.

زمردیان اعلام داشت: از دیگر اقدامات دولتمردان استانی در حوزه دفاع مقدس تشکیل کمیته تخصصی بسیج، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که برنامه‌های اثرگذار و کم‌نظیری را در کمیته مذکور در قالب بیش از 50 برنامه تدوین کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم برای اجرای این اقدام کم‌نظیر که در کمتر استانی به این شکل انجام شده است حداقل اعتبار در نظر گرفته شود تا بر توفیقات ماندگار و اثرگذار دولتمردان استان برای الگو بودن بیفزاید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، دوام مقابله با مشکلات موجود به خصوص تحریم‌های اقتصادی و بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری برای خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی در دولت خدمتگزار را از ایزد منان خواستار شد.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول