اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

جنبش عدم‌تعهد ظرفیت قدرت‌نمایی تمام عیار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: جنبش عدم‌تعهد یک ظرفیت ممتاز و بی‌نظیر در بیداری امت اسلامی و اتکا به توانمندی‌های اقتصادی این کشورها است تا از هرگونه وابستگی به نظام‌های استکباری برحذر باشند.

جنبش عدم‌تعهد ظرفیت قدرت‌نمایی تمام عیار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان اردبیل اظهار داشت: برگزاری شانزدهمین کنفرانس سران جنبش عدم‌تعهد در ایران نشان از الطاف الهی و ماندگار برای ملت ایران است.

وی تصریح کرد: این جنبش بعد از سازمان ملل متحد بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی است که 120 کشور جهان عضو آن بوده و نزدیک به 20 درصد تجارت جهان در دست این دولت‌ها است.

دشتی گفت: احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، ایستادگی در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی، احترام به حق تعیین سرنوشت مردم و ملت‌ها، کاهش تنش و تشنج در روابط بین‌المللی و پشتیبانی از نهضت‌های آزادی‌بخش از عمده اهداف این سازمان است.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط کنونی که اکثر کشورهای جهان با بحران اقتصادی مواجه هستند بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دنیا را به چالش جدی کشانده که تصمیمات این جنبش می‌تواند نقطه عطفی در روابط بین‌المللی و ملاحظات سیاسی باشد.

این تحلیل‌گر سیاسی بیان کرد: اعضای این جنبش همواره در شورای حکام از حق و حقوق ایران در مسائل هسته‌ای دفاع کردند و در وضعیت کنونی که استکبار جهانی می‌خواهد با تحریم اقتصادی ایران را در بین کشورهای جهان منزوی کند، برگزاری کنفرانس شانزدهم می‌تواند ایران را در کانون توجهات دنیا قرار دهد.

وی ادامه داد: ‌این حرکت در واقع شکست توطئه استکبار جهانی و پیروزی ملت ایران در صحنه سیاسی است.

به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت:‌ اعضای این جنبش در خیلی از جهات با هم وجه مشترک دارند و می‌توانند با همدلی و یکپارچگی در بیشتر تصمیمات جهانی از این وجوه مشترک بهره کافی را برده و در مقابل زورگویان دنیا بایستند.

دشتی در ادامه سخنان خود افزود: دشمنان نظام ما با هر ابزاری سعی کردند انقلاب اسلامی را با چالشی حقیقی روبه‌رو کنند اما به برکت بیداری و هوشیاری ملت ایران این خواسته و حرکت آنها خنثی شده است.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول