اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد

برپایی جشن ولایت در امامزادگان شاخص قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برپایی جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در امامزادگان شاخص این استان در روز عید غدیر خبر داد.

برپایی جشن ولایت در امامزادگان شاخص قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پیرامون سومین جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی، اظهار کرد: این جشن با هدف تعمیق اعتقادات و ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از روز عرفه کار خود را آغاز کرده و تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد، همچنین روز نخست این دهه با عنوان "ولایت و نیایش"، روز دوم با عنوان "ولایت و اطاعت"، روز سوم "ولایت و قرآن"، روز چهارم "ولایت و بصیرت" و روز پنجم با عنوان "ولایت، جوانان و نوجوانان" برگزار می‌شود.

نوروزی افزود: همچنین برنامه‌های روز سه‌شنبه با عنوان "ولایت و وقف"، روز پنجشنبه با عنوان "ولایت، ایثار و شهادت" و روز جمعه با عنوان "ولایت و بانوان" در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص برنامه‌های روز عید غدیر خم گفت: حضور قاریان استانی و بین‌المللی، مدیحه‌سرایی، برپایی نمایشگاه با عنوان شمیم ولایت (نمایش 22 تابلو) و اجرای مسابقه سراسری خلعت غدیر از برنامه‌های این اداره‌کل در روز عید غدیر در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به جوایز این مسابقه افزود: 14 کمک هزینه حج عمره، 110 کمک هزینه عتبات عالیات، 110 کمک هزینه مشهد مقدس، 110 قلم گویای هوشمند قرآنی و 1200 جایزه دیگر از جوایز این جشنواره محسوب می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در امامزادگان شاخص عقد اخوت بسته خواهد شد، بیان کرد: در انتهای مراسم خطبه‌خوانی با عنوان "میثاق‌نامه" اجرا خواهد شد و این میثاق‌نامه، میثاق مردم و امت مسلمان با رسالت و پیام غدیر است.

وی گفت: مراسم جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول