اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

برخورداری قالی‌بافان از بیمه تأمین اجتماعی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از بهره‌مند شدن قالی‌بافان از بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: ارتقای منزلت، پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان فرش در گروی بیمه کردن آن‌ها است.

برخورداری قالی‌بافان از بیمه تأمین اجتماعی در آذربایجان غربی

خلیل نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با هدف ارتقای منزلت، پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان صنعت فرش، قانون جدید بیمه قالیبافی با پیگیری‌های دولت در سال 1388 در مجلس تصویب و پس از ابلاغ آن توسط مراجع ذی‌صلاح به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه با تنظیم تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فرش ایران (وزارت صنعت، معدن و تجارت) و سازمان فنی‌وحرفه‌ای به مرحله اجرا گذاشته شد، بنابراین با توجه به اینکه قبل از قانون جدید برابر قانون قبلی نیز قالیبافان از مزایای بیمه برابر این قانون اما به صورت ناقص بهره‌مند بودند و امکان تبدیل وضعیت آن‌ها برابر قانون جدید وجود دارد.

این مسئول افزود: بر اساس قانون جدید به عبارتی قانون فعلی بافندگان فرش از همه مزایای مندرج در قانون تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند و حق بیمه مشمولان 27 درصد حقوق کارگر عادی است که 20 درصد آن توسط دولت و هفت درصد نیز توسط فرد بیمه شده تأمین می‌شود.

مدیر گروه فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در برشماری تعداد بیمه‌شدگان استان ابراز داشت: حدود 24 هزار نفر به فنی و حرفه‌ای برای شرکت در آزمون معرفی شدند و از این تعداد 21 نفر در آزمون شرکت کردند که در نهایت برای بیش از 16 هزار نفر گواهی مهارت صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: 21 هزار و 682 نفر به بیمه تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از خدمات آن معرفی شدند که در نهایت 20 هزار و 292 نفر از بیمه بهره‌مند شده‌اند.

نوری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برای معرفی هنر قالی‌بافان استان برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و مشارکت با نمایشگاه‌های خارجی است، متذکر شد: وظایف حاکمیتی فرش دستباف از شش ماه دوم سال 1383 در سازمان صنعت، معدن و تجارت به عبارتی سازمان بازرگانی سابق تجمع شده به طوری که از آن زمان تاکنون هر سال نمایشگاه‌های تخصصی فرش دستباف با هدف معرفی توانمندی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد فرش دستباف، توسعه بازار داخلی و خارجی این کالا برگزار می‌شود و برای مشارکت کنندگان در نمایشگاه‌های خارجی بین 40 تا 70 درصد یارانه پرداخت شده است.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول