اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس:

ایران در برابر تحریم‌ها دست‌بسته نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در برابر تحریم‌ها دست‌بسته نیست و قدرت مانور زیادی دارد.

ایران در برابر تحریم‌ها دست‌بسته نیست

محمد علیپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به بیانیه جدید آمریکا در ارتباط با معاف شدن 9 کشور از تحریم نفت ایران، اظهار داشت: خارج شدن 9 کشور از جمله چین، هند، مالزی، کره جنوبی و... از تحریم نفت ایران با توجه به اینکه این کشورها جایگزین دیگری برای تأمین سوخت مورد نیاز خود ندارند یک فرصت برای صادرات نفت ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه معاف کردن 9 کشور از تحریم نفت ایران به مدت شش ماه از اهداف برنامه‌ریزی شده آمریکا است، خاطر نشان کرد: با اینکه این کار یک فرصت برای صادرات نفت ایران است، اما دشمنی آمریکا با ایران همچنان پا برجاست.

علیپور با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای اقتصاد ایران، تصریح کرد: نوسانات شدید قیمت ارز در کشور به سبب سوء مدیریت در این حوزه است و نباید همه این مسائل را به تحریم شدن صادرات نفت ایران ربط داد.

این مسئول با اشاره به شناسایی نقطه ضعف اقتصاد ایران در وابستگی به درآمد‌های نفتی افزود: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که نه از نظر نظامی و نه سیاسی نمی‌تواند به کشور ایران آسیب برساند بر این اساس تمام تلاش خود را برای فشار به ایران در حوزه اقتصادی متمرکز کرده است.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطع وابستگی اقتصاد به درآمد‌های نفتی یک پروسه زمان‌بر است و به یکباره اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه پس از اعمال تحریم‌ها درآمد نفت ایران تقریباً 50 درصد کاهش یافته اذعان داشت: با تعدیل در پروژه‌‌های عمرانی، کاهش دادن هزینه‌های جاری و سامان‌دهی مسائل اقتصادی کشور می‌توان اثر تحریم‌ها و کاهش درآمد نفت ایران را تقلیل داد.

انتهای پیام/61010/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول