اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

200 هزار بازرسی اصناف در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 200 هزار بازرسی اصناف در سطح کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

200 هزار بازرسی اصناف در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: طی 9 ماهه اول سال‌جاری بیش از 203 هزار و 500 بازرسی از اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی، جهت کنترل و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در سطح بازار کهگیلویه و بویراحمد در آذرماه سال‌جاری توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و شهرستان‌ها و همچنین بازرسان امور اصناف جمعاً 19 هزار و 500 مورد بازرسی انجام گرفت.

دیودیده تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده 717 مورد تخلف کشف و تعداد 471 پرونده متشکله با ارزش ریالی 890 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی این استان معرفی شد.

وی با تأکید بر نظارت مستمر بر بازار گفت: یکی از وظایف دولت تأمین مایحتاج اساسی و عرضه آن بین مردم است که با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود با هرگونه سوءاستفاده احتمالی توسط برخی افراد، با قاطعیت برخورد می‌شود.

دیودیده ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 203 هزار مورد بازرسی از اصناف در سطح کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

وی گفت: در 9 ماهه نخست امسال هفت هزار و 940 مورد تخلف توسط واحدهای صنفی در این استان شناسایی و برای پنج هزار و 227 مورد آن پرونده تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تخلف‌ها طی بازرسی در تمام سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان صنفی افزون بر 26 هزار میلیون ارزش ریالی دارد.

دیودیده با اشاره به این‌که بازرسان این سازمان به‌طور ویژه گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه ندادن فاکتور را کنترل می‌کنند، گفت: این اقدامات در راستای آسایش خاطر عمومی جامعه است.

وی راه‌اندازی گشت‌های مشترک با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و استاندارد و تعزیرات حکومتی را به منظور تشدید و اثربخشی فعالیت‌های نظارتی و کنترل بازار، کاهش زمان رسیدگی به تخلفات، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان اقتصادی، نظارت کامل بر سیستم‌های تولید و توزیع کالا و تسریع در دستیابی به اهداف طرح‌های نظارتی را از دیگر اهداف این سازمان عنوان کرد.

دیودیده خاطرنشان کرد: مردم هم در موضوع نظارت جایگاه و تأثیر ویژه‌ای دارند و به حتم همراهی و کمک مردم در رسیدن به این اهداف بسیار مؤثر خواهد بود.

وی از مردم استان خواست تخلفات ‏اقتصادی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور فروش، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را با شماره تلفن 124 و یا به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا اداره‌های شهرستان‌ها اطلاع دهند.

انتهای‌پیام/82009/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول