اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

نقش فرهنگی کاروان‌های راهیان نور بی‌بدیل است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان جایگاه فرهنگی کاروان‌های راهیان نور را برجسته دانست و گفت: هیچ کار فرهنگی به اندازه این کاروان‌ها تاثیرگذاری ندارد.

نقش فرهنگی کاروان‌های راهیان نور بی‌بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد کاروان‌های راهیان نور استان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور حدود 20 سال می‌گذرد، اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی از جوانان کشور در قالب این کاروان‌ها به مناطق جنگی اعزام شده و می‌شوند.

وی جایگاه فرهنگی کاروان‌های راهیان نور را برجسته دانست و اضافه کرد: هیچ کار فرهنگی به اندازه این کاروان‌ها تاثیرگذاری ندارد.

درگیری اغلب خانواده‌های ایرانی با کاروان‌های راهیان نور

استاندار زنجان با اشاره به درگیر شدن اغلب خانواده‌های کشور با کاروان‌های راهیان نور تصریح کرد: آثار حضور جوانان در قالب کاروان‌های نور در مناطق جنگی قابل لمس است.

وی با اشاره به گسترده بودن اعزام‌های کاروان‌های نور یادآور شد، هیچ کار فرهنگی به لحاظ تاثیرگذاری قابل رقابت با کاروان‌های راهیان نور نیست.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه افراد اعزام شده به مناطق جنگی در واقع به صورت عملی با آموزش‌های دینی آشنا می‌شوند، اضافه کرد: فضای مناطق جنگی در واقع یک دانشگاه عملی محسوب می‌شود.

شلمچه و چزابه فقط خاک نیستند

وی با اشاره به اینکه نباید به شلمچه و چزابه به عنوان یک خاک نگریسته شود، ادامه داد: این‌ها فقط خاک محسوب نمی‌شوند و ساعت‌ها می‌توان در مورد آنها صحبت کرد.

استاندار زنجان با اشاره به حوادث رخ داده در کاروان‌های راهیان نور تاکید کرد: این حوادث در هر برنامه‌ای روی می‌داد بی‌شک تاکنون تعطیل شده بود، ولی به خاطر ماهیت این نوع اعزام‌ها این کار ادامه یافته است.

وی تصریح کرد: ماهیت معنوی کاروان‌های راهیان نور هر خسارتی در راه آن را قابل تحمل می‌کند، هر چند مسئولان باید در رفع مشکلات تلاش کنند.

رئوفی‌نژاد بر ظرفیت فرهنگی کاروان‌های راهیان نور تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به نسل جوان استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به مبلغ مورد نیاز برای اعزام کاروان‌های راهیان نور ادامه داد: اعتبار حدود 2 میلیارد تومانی برای 13 هزار نفر رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

کاروان‌های راهیان نور جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده است

استاندار زنجان هزینه 2 میلیارد تومانی را با توجه به برکات قابل لمس کاروان‌های راهیان نور اندک دانست و اضافه کرد: کاروان‌های راهیان نور جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده است.

وی به مسئولیت‌های ارگان‌های مختلف در قبال کاروان‌های راهیان نور اشاره و تصریح کرد: این کاروان‌ها باید با شیک و مجهز اعزام شوند.

رئوفی‌نژاد کسانی که در هنگام عید به همراه کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام می‌شوند را نوعی ایثارگر معرفی کرد و گفت: آنها بهترین فرصت استراحت و در کنار خانواده بودن را برای این کار صرف می‌کنند.

 حمایت همه‌جانبه دولت از کاروان‌های راهیان نور

وی به وضعیت گذشته اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور اشاره و اضافه کرد: اعزام این کاروان‌ها با اتوبوس‌های خارج از رده سپاه آغاز شد و در آن دوره هیچ ارگانی حاضر به دادن امکانات به این کاروان‌ها نبود.

استاندار زنجان تاکید کرد: در حال حاضر دولت برای اعزام کاروان‌های راهیان نور همه نوع همکاری را با بانیان آن انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها، صنوف و حتی بخش خصوصی باید برای اعزام کاروان‌های راهیان نور کمک کنند.

بالا بودن هزینه ایاب و ذهاب

رئوفی‌نژاد 90 درصد از هزینه‌های اعزام کاروان‌های راهیان نور را مربوط به ایاب و ذهاب دانست و تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید از خودروهای در اختیار ارگان‌های دولتی استفاده شود.

وی ادامه داد: در مدت 45 روز اعزام کاروان‌های راهیان نور خودروهایی که می‌توانند برای اعزام کاروان‌های نور در اختیار مجریان قرار گیرد، باید به مدیریت ترابری سپاه تحویل داده شود.

استاندار زنجان با اشاره به روشن بودن چارچوب اعزام کاروان‌های راهیان نور اضافه کرد: همه وظایف و مسیر رفت و آمد مشخص است.

وی به مستندسازی انجام شده طی دو سال گذشته در مورد اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: مستندسازی انجام شده حرفه‌ای بوده است.

پیگیری حل انشعابات آب، برق و گاز

رئوفی‌نژاد بر پیگیری انشعابات آب، برق و گاز اردوگاه در حال احداث خرمشهر تاکید کرد و گفت: این کار توسط معاونت امور عمرانی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/7304/ب40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول