اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

مراکز بهداشتی خراسان جنوبی به 80 مرکز افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مراکز بهداشتی خراسان جنوبی از 71 مرکز به 80 مرکز افزایش می‌یابد.

مراکز بهداشتی خراسان جنوبی به 80 مرکز افزایش می‌یابد

به گزارش خبر گزاری فارس از بیرجند، کامبیز مهدی‌ِزاده ظهر امروز در جلسه طرح ایمن‌سازی فلج اطفال در دو نوبت در خراسان جنوبی در ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر خراسان جنوبی  دارای چهار دانشگاه پزشکی و یک آموزشگاه فوریت‌های پزشکی است.

افزایش خانه‌های پزشکی خراسان جنوبی به 303 خانه

وی افزود: خراسان جنوبی دارای هشت شبکه بهداشت و درمان و دو شبکه جدید‌التاسیس در شهرستان‌های خوسف و زیرکوه است و هم‌اکنون 71 مرکز پزشکی فعال با 9 مصوبه جدید به 80 مرکز افزایش می‌رسد و 281 خانه پزشکی فعال است که این تعداد به 303 خانه در آینده افزایش می‌یابد.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: این دانشگاه علوم پزشکی دارای 102 پزشک در مجموعه معاون پزشکی،37 دندان‌پزشک و 316 کارشناس، 244 کاردان مامایی و 297 بهورز آماده ارائه خدمات به مردم است.

مهدی‌زاده در ارتباط با پزشک خانواده در ارتباط با زیرساخت‌های این دانشگاه افزود: در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزایی اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

آنفولانزا و بیماری‌های زنان مهم‌ترین بیماری‌های خراسان جنوبی در سالیان اخیر

وی با اشاره به بیماری‌های شاخص استان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های استان طی سال‌های گذشته بیماری آنفولانزا در سال 88 و بیماری‌های زنان در سال گذشته بوده است.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیمه بیماری‌های تب مالت که نرم آن در کشور 16 است، گفت: این شاخص در خراسان جنوبی 28 درصد است که نسبت به میانگین کشوری آمار پایینی است و میزان بروز سل در این استان 17.2 است.

مهدی‌زاده اظهار کرد: در ارتباط با واکسیناسیون در این استان پوشش صددرصدی داریم و از این لحاظ مشکلی نداریم و در واکسیناسیون در بعد زنجیره سرمایه مشکلی که وجود دارد این است که در هیچ کدام از شهرستان‌های استان سیستم پشتیبان نداریم که خود ضعف و تهدید بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شاخص بهداشت محیط روستایی اذعان داشت: بهداشت محیط روستایی بیش از 96 درصد خانواده‌های روستایی استان را شامل شده است.

انتهای پیام/2248/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول