اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد

نصب 7 دستگاه اتوکلاو برای بیمارستان‌های دولتی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از خریداری و نصب تعداد هفت دستگاه اتوکلاو برای شش بیمارستان دولتی استان خبر داد.

نصب 7 دستگاه اتوکلاو برای بیمارستان‌های دولتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قاسم کریمی عصر امروز در مراسم راه‌اندازی سیستم‌های بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی خراسان جنوبی اظهار کرد: زباله های بیمارستانی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه این پسماندها در صورت عدم مدیریت صحیح منجر به شیوع بیماری‌های غیرقابل درمان می‌شوند، افزود: در این زمینه نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های اتوکلاو به منظور بی‌خطرسازی زباله‌ها در دستور کار شبکه بهداشت و درمان استان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌ها جزو مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان جنوبی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی را از نیازهای ضروری مردم دانست.

حمید صالحی افزود: دستیابی به شاخص های بهداشتی و زیست محیطی از نیازهای اساسی استان در توسعه و پیشرفت است.

وی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دستگاه‌های اتوکلاو به منظور بی‌خطر سازی پسماندها و زباله های پزشکی برای بیمارستان‌های استان خریداری و نصب شده است و در حال حاضر هیچ بیمارستانی در استان پسماند عفونی نداشته و تمام زباله‌های بهداشتی بی‌خطرسازی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی استان در پسماندهای پزشکی، پسماندهای عفونی مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها است.

صالحی یادآور شد: در این زمینه باید برای حمل زباله‌های این اماکن به بیمارستان های مجهز به اتوکلاو و یا تهیه دستگاه در آزمایشگاه‌های و مجتمع های پزشکی برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت خالی در دستگاه‌های بی‌خطرسازی بیمارستان‌ها باید از این ظرفیت برای بی‌خطرسازی پسماندهای مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول