اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

‌340 میلیون تومان‌ برای خرید دستگاه‌های اتوکلاو هزینه شد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از هزینه شدن اعتباری بالغ بر 340 میلیون تومان برای خرید دستگاه‌های اتوکلاو در سطح استان خبر داد.

‌340 میلیون تومان‌ برای خرید دستگاه‌های اتوکلاو هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی عصر امروز در مراسم راه اندازی سیستم‌های بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتبار اختصاص داده شده برای این دستگاه‌ها از محل منابع استانی و وزارت بهداشت تامین شده است.

وی تعداد بیمارستان‌های مجهز به اتوکلاو در استان را 9 بیمارستان عنوان کرد و افزود: از این تعداد دو بیمارستان خصوصی و شش بیمارستان دولتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزیابی بیمارستان‌های کشور منوط به دارا بودن دستگاه‌های بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی است.

دهقانی فیروزآبادی از راه‌اندازی از این تعداد دستگاه اتوکلاو نصب شده در استان یک دستگاه مختص بیمارستان‌های قاینات، فردوس، بشرویه و نهبندان است.

وی افزود: همچنین در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند نیز یک دستگاه و در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند تعداد دو دستگاه نصب شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: همچنین در بیمارستان‌های خصوصی تامین اجتماعی و ارتش بیرجند نیز این دستگاه‌ها خریداری و نصب شده است.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم گفت: پسماندها آلاینده های اصلی محیط زیست هستند.

بهنام باریک با بیان اینکه این پسماندها به دو دسته پسماندهای مایع و پسماندهای جامد تقسیم می شوند، گفت: مواد زائد عفونی، مواد زائد پاتولوژیک، مواد تیز و برنده و مواد زائد سمی ژنتیکی نیز از جمله مواد زائد خطرناک بیمارستانی هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول