اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

الهی: 137 هزار نفر بقاع نهبندان را زیارت کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: در طول اجرای طرح آرامش بهاری 136 هزار و 958 نفر بقاع متبرکه نهبندان را زیارت کردند.

الهی: 137 هزار نفر بقاع نهبندان را زیارت کردند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند زمان اجرای طرح آرامش بهاری را از 28 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین‌ماه جاری دانست و اظهار کرد: در این مدت 136 هزار و 958 نفر بقاع متبرکه نهبندان را زیارت کردند.

وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح آرامش بهاری 17 هزار و 461 نفر از مسافران در اماکن متبرکه نهبندان اسکان داده شدند، ادامه داد: در سال گذشته 12 هزار و 512 زائر در اماکن متبرکه این شهرستان اسکان داده شدند.

رشد 70 درصدی زائران در نهبندان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از حضور 53 هزار و 660 زائر در بقاع متبرکه این شهرستان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 70 درصدی زائران در این شهرستان برخوردار بوده‌ایم.

الهی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه نهبندان اذعان داشت: اعزام روحانی، اقامه نماز جماعت در سه وعده، پاسخگویی به مسائل شرعی، ایجاد ایستگاه‌های وقف جدید، ایستگاه مشاوره مسائل زندگی(سبک زندگی) و ایستگاه نقاشی برای بچه‌ها از جمله این برنامه‌ها بوده‌ است.

وی از ایجاد ایستگاه قرآن بخوانید جایزه بگیرید برای کودکان در خیمه‌های معرفت خبر داد و اضافه کرد: خیمه‌های معرفت در سه امامزاده به نام‌های سیدعلی، سیدالحسین و مسجد مقدس حضرت ابوالفضل(ع) برپا شد.

برپایی همایش رهروان یاس نبوی برای بانوان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان اینکه در اماکن متبرکه این شهرستان استقبال مسافران زیاد بوده است، متذکر شد: امید است با فراهم شدن اعتبار مورد نیاز با کمک خیران و مسئولان استانی و شهرستانی بتوانیم فضاهای معنوی شامل شبستان، رواق و صحن را در این اماکن متبرکه فراهم کنیم.

الهی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در چهار بقعه متبرکه نهبندان اجرا شد، افزود: بیشترین زائران در آستان سیدعلی و سیدالحسین نهبندان حضور یافتند. 

وی از برگزاری برنامه در روز شهادت حضرت زهرا(س) به نام یاس نبوی در بقاع شاخص نهبندان خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور این برنامه در بقاع سیدالحسین، سید علی و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان خاطر نشان کرد: در روز شهادت حضرت زهرا(س) همایش رهروان یاس نبوی برای بانوان در بقعه شیخ علی موسی این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول