اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

حسین‌پور: 188 هزار نفر از مزار کاهی سربیشه دیدن کردند

فرماندار سربیشه با بیان اینکه شهرستان سربیشه جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوانی دارد، گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون تعداد 188 هزار و 400 نفر بقعه بی‌بی‌ زینب خاتون(س) سربیشه را زیارت کردند.

حسین‌پور: 188 هزار نفر از مزار کاهی سربیشه دیدن کردند

غلامرضا حسین‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 214 هزار و 130 نفر از مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری سربیشه نیز بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بقعه بی‌بی‌ زینب خاتون(س) سربیشه بیشترین بازدیدکننده را طی این مدت داشته است، افزود: مسجد حضرت ابوالفضل سربیشه بیش از 20 هزار و 630 نفر بازدید کننده داشته است.

اقامت بیش از 13 هزار مسافر در سربیشه

فرماندار سربیشه از اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون تعداد 13 هزار و 120 نفر مسافر در کمپ‌های موقت، مدارس، پارک‌ها و مهمانسرای ادارات و زائرسرای بقاع متبرکه اسکان یافته‌اند.  

حسین‌پور با بیان اینکه طی مدت ذکر شده 210 نفر از مسافران در کمپ‌های موقت ساکن شده‌اند، تصریح کرد: همچنین 121 نفر در مدارس و 262 نفر در پارک‌ها و مهمانسرای ادارات اسکان یافته‌اند.

وی یادآور شد: اقامت مسافران و گردشگران در بقاع متبرکه از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون 12 هزار و 527 نفر بوده است.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 214 هزار مسافر از شهرستان سربیشه دیدن کرده‌اند، اذعان داشت: از این تعداد 188 هزار و 400 نفر از مزار کاهی بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش از 5800 نفر از غار چنشت

حسین‌پور ادامه داد: همچنین بیش از 5 هزار و 850 نفر از غار چنشت و 253 نفر از مسافران از سد برکوه بازدید داشته‌اند. 

وی با بیان اینکه در روز طبیعت 10 نفر در کمپ‌ها اسکان داده شدند، اظهار کرد: در مدارس و پارک‌ها مسافری اسکان نیافت و در زائرسرای بقاع متبرکه یک‌هزار و 200 نفر اسکان یافتند.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه در روز گذشته 25 نفر از سد برکوه بازدید کردند، افزود: همچنین بیش از 75 هزار نفر از مزار کاهی و بیش از 12 هزار نفر از مسجد حضرت ابوالفضل دیدن کردند.

حسین‌پور با اشاره به آمار تصادفات از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون افزود: تصادفات درون شهری طی این مدت گزارش نشده است.

وی آمار تصادفات برون‌شهری را یک فوتی اعلام کرد و گفت: تصادفات جرحی هفت نفر، خسارتی یک مورد و مجموع مجروحان 19 مورد بوده است.

انتهای پیام/69008/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول