اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

امام جمعه موقت مشهد:

امام حسین(ع) نیاز اساسی برای ادامه حیات بشریت است

امام جمعه موقت مشهد شهرکرد گفت: بشریت برای ادامه حیات خود نیاز اساسی به امام حسین (ع) دارد.

امام حسین(ع) نیاز اساسی برای ادامه حیات بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، به تشریح ترفندهای دشمنان اسلام برای خارج کردن خواص مسلمین از میدان و انحراف در مسیر اداره و حکومت جامعه اسلامی بعد از پیامبر اکرم(ص) پرداخت.

وی به گفتار پیامبر و ائمه معصومین قبل و بعد از حادثه عاشورا اشاره کرد و افزود: معصومین(ع)، حضرت امام حسین (ع) را الگوی مسلمانان دانسته‌اند.

فرزانه با بیان نقل قول تاریخی گفت: مردی نزد خاتم پیغمبران می‌رسد درحالی که امام حسین(ع) در کودکی روی زانوی ایشان نشسته بود. پیامبر رو به این مرد می‌فرماید: «خداوند در درون دل و جان مؤمنان گرمایی به خاطر حسین(ع) قرار داده که هرگز سردشدنی نیست.»

امام جمعه موقت مشهد با تأسی از این حکایت تصریح کرد: اولین اقدام را خداوند متعال انجام داده و حرارت و شور حسینی را در دل مؤمنین قرار داده است و به همین دلیل، شور مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هر سال بیشتر می‌شود و کسانی که کمتر در معرض آلودگی و گناه قرار گرفته‌اند، به‌ویژه نسل جوان در این‌گونه مراسم‌ها حضور پررنگ دارند.

استاد حوزه و دانشگاه جمله معروف «حسین منی و انا من حسین» را به این معنا دانست که اگر بخواهد توحیدی باقی بماند به واسطه حضرت امام حسین (ع) باقی می‌ماند.

امام جمعه موقت مشهد، نیاز اساسی بشریت برای ادامه حیات و بقا را امام حسین(ع) دانست و گفت: امام خمینی (ره) نیز با الگو قرار دادن حضرت امام حسین(ع) انقلاب اسلامی را به نهضت حسینی گره زد.

فرزانه تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در دو مقطع از انقلاب اسلامی که یکی عاشورای سال 42 و دیگر 17 شهریور بود، انقلاب اسلامی را با حماسه عاشورا پیوند زد و طی سخنرانی باشکوهی که علاوه بر ساواک، حتی بعضی از روحانیون دلسوز نیز مخالفت می‌کردند، خطاب به شاه گفت: "مردک، کاری نکن که به مردم بگویم تو را از ایران بیرون کنند."

وی تأکید کرد: به دنبال این سخنرانی حضرت امام خمینی(ره)، ایشان در سال 42 دستگیر شد و از آن تاریخ، تمام حسینیه‌ها و مساجد و تکایا، تریبون نهضت امام شد و این نهضت در دل قیام عاشورا جای گرفت.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: استخوان‌بندی انقلاب اسلامی با این حوادث نقش گرفت و در همین سال‌ها بود که شعار مرگ بر شاه در جامعه فریاد زده شد و حضرت امام خمینی(ره) در وقایع بعدی که 17 شهریور است، فرمود:"محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است" و این سخنرانی، پیوند انقلاب اسلامی با قیام عاشورا را مستحکم کرد.

استاد حوزه و دانشگاه به شباهت‌های نهضت امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی اشاره کرد و در تشریح اهداف قیام عاشورا گفت: احیای دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و رفع نابسامانی‌های دینی جامعه از اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

وی، معرفی سیره پیامبر و حضرت علی(ع) از سوی حضرت امام حسین(ع) را عامل سقوط بنی‌امیه برشمرد.

 فرزانه در ادامه به بیان خاطراتی از دوران زندان خود در رژیم پهلوی در سال 54 اشاره داشت و افزود: دستگاه ستمشاهی از ایده و فکر حضرت امام خمینی(ره) هراس داشت و بدترین شکنجه‌ها را نسبت به مردان و زنان مؤمن و معتقد به اندیشه آن امام راحل(ره) روا می‌داشت، زیرا بحث سقوط حکومت پهلوی مطرح بود.

وی با توصیه به حضار برای قدر دانستن انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب برگرفته از نهضت عاشوراست و در دوران دفاع مقدس هم دیدید که همه دنیای کفر و غرب در برابر این انقلاب ایستادند تا نامی از اسلام باقی نباشد اما مردم ما با تأسی از شور حسینی از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

انتهای پیام/68001/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول