اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

100 هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری بیمه شد

رئیس اداره مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری بیش از یکصد هکتار از مراتع این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

100 هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری بیمه شد

محمدرضا محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اجرای طرح‌های مرتعداری یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دفتر مراتع سازمان است که نقش موثری در حفظ مراتع داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات بخش مراتع استان کم است، گفت: با توجه به اینکه 66 درصد از وسعت استان را مراتع تشکیل داده‌اند، حفظ و حراست مراتع نیازمند اعتبارات بیشتر است.

محمدی ایجاد هماهنگی میان دامداران را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و ابراز داشت: تعداد بهره‌برداران از مراتع زیاد است و این در حالی که یکی از شاخص‌های اساسی موفقیت پروژه‌های مرتعداری مشارکت مردم است.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری بیش از یکصد هکتار از مراتع این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

این مسئول از کوچ تحت عنوان یک فرصت و یک تهدید یاد کرد و گفت: کوچ از این لحاظ یک فرصت است که اجازه می‌دهد مراتع حدود شش ماه یا بیشتر استراحت کرده و تقویت شوند و این مدت فرصتی برای تولید است.

محمدی متذکر شد: در عین حال اگر زمان کوچ به درستی تعیین نشود به یک معضل تبدیل خواهد شد و اگر دام زودتر از موعد وارد مرتع شود موجب تخریب شدید پوشش گیاهی و خاک می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: زمانی که دام زودتر وارد مرتع شود گیاه آمادگی چرا ندارد و در سالیان آتی از بین خواهد رفت و نتیجه آن کاهش تنوع گونه گیاهی است.

انتهای پیام/68006/ن20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول