اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد

پیشرفت 95 درصدی نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از پیشرفت 95 درصدی نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر خبر داد و گفت: تعدادی از واحدهای این نیروگاه آماده بهره‌برداری است.

پیشرفت 95 درصدی نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان

کریم آزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر رضوانشهر با قدرت یک‌هزار مگاوات آمپر را از مصوبات مهم هیئت دولت در دور دوم سفر به گیلان ذکر و اظهار کرد: تعدادی از واحدهای این نیروگاه وارد مدار شده و آماده بهره‌برداری است.

وی احداث خط دو مداره 230 کیلوولت لوشان به دیلمان برای تامین برق کارخانه سیمان سبز گیلان را از پروژه‌های مصوب سفر سوم هیئت دولت عنوان کرد و افزود: پروژه پست 63 کیلوولت گلسار رشت و تامین سه دستگاه پست 63 کیلوولت سیار برای مواقع بحرانی از دیگر پروژه‌های سفر هیئت دولت است.

این مسئول، احداث شبکه پست 63 کیلوولت شهر صنعتی سپیدرود رشت را از پروژه‌های مهم دیگر برشمرد و ابراز کرد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه هر چهار مصوبه سفر هیئت دولت در برق گیلان اجرایی شده است، تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر بیش از 95 درصد و پروژه 230 کیلوولت دو مداره لوشان به دیلمان بالغ بر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان شهریور سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

آزادگان زمان افتتاح پروژه احداث پست 63 کیلوولت GTS شهر صنعتی سپیدرود رشت را در شهریور سال 92 بیان کرد و گفت: در صورت تامین منابع مالی، این امر عملیاتی می‌شود.

وی قدرت تولید برق در گیلان را بیش از نیاز مصرف استان دانست و خاطرنشان کرد: تولید برق در گیلان بیش از دو هزار مگاوات است و اوج مصرف برق استان یک‌هزار و 250 مگاوات آمپر پیش‌بینی شده که اگر مردم همکاری کنند و مدیریت مصرف داشته باشند در تامین برق مورد نیاز استان مشکلی وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اوج مصرف برق در استان را تابع درجه حرارت روزها دانست و یادآور شد: سال گذشته ساعت یک بعد از ظهر 12 مرداد اوج مصرف برق در گیلان بود بنابراین زمان اوج مصرف برق مشخص نیست و مصرف بهینه مورد تاکید دست‌اندرکاران برق استان است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول