اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری خبر داد

حضور گردشی دستیار مغز و اعصاب در ساری و تهران

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری گفت: طی تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی تهران، دستیار مغز و اعصاب به صورت گردشی بین بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و تهران حضور می‌یابد.

حضور گردشی دستیار مغز و اعصاب در ساری و تهران

عالیه زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: پیگیر برگزاری دوره‌های آموزشی جراحی مغز و اعصاب هستیم، طی تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی تهران، دستیار مغز و اعصاب به صورت گردشی بین بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و تهران حضور می‌یابد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در ادامه خاطرنشان کرد: بخش جراحی مغز نیز از 18 تخت به 20 تخت افزایش یافته است.

* احداث مرکز سرطان‌شناسی

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از دستیاری در رشته‌های مهم در دو سال اخیر در این مرکز اضافه شده، گفت: معتقدم در سیستم‌های آموزشی و خدمات درمانی به صورت علمی ارائه می‌شود. این امر منجر به افزایش کیفیت و ارائه خدمات به روز می‌شود.

زمانی بازسازی، گسترش و بهبود تجهیزات آزمایشگاه مرکزی بیمارستان در 450 متر مربع و احداث ساختمان چهار طبقه خیران به عنوان مرکز سرطان‌شناسی را از دیگر پروژه‌های در حال ساخت مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری برشمرد و تصریح کرد: آزمایشگاه مرکزی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در 450 متر مربع با امکان انجام آزمایش‌های گوناگون در حال ساخت است.

* اختصاص بخش مجزا به بیماران روانی

وی با اشاره به اینکه ساختمان خیران در سال 90 از طریق اعتبارات ملی و حمایت خیران در حال ساخت است، افزود: در این ساختمان مرکز سرطان‌شناسی، ICU و IVF مستقر می‌شود.

این مسئول از اختصاص بخش مجزا به بیماران روانی که دچار مشکل جسمی و یا بیماری می‌شوند در این بیمارستان خبر داد و یادآور شد: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیمارانی که مشکل روانی دارند و دچار بیماری می‌شوند بخش مجزای هشت تخته ویژه این بیماران، پیش‌بینی شده است.

* گسترش اورژانس

وی راه‌اندازی بخش ویژه سایسوماتیک را در راستای گسترش بخش‌های آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: برای این بخش از گرایش‌های فوق تخصصی روانشناسی سایسوماتیک استفاده می‌شود.

زمانی به ساخت و گسترش اورژانس این بیمارستان به عنوان بزرگ‌ترین اورژانس بیمارستانی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: این اورژانس در یک هزار متر مربع در حال ساخت است و در حال حاضر یک سوم آن در حال خدمت‌دهی به مراجعه کنندگان است.

این مسئول ارائه خدمات قلبی، ریوی و جراحی را از مهم‌ترین خدمات منحصر به فرد در این بخش عنوان کرد و گفت: در این اورژانس برای نخستین‌بار دوره‌های تخصصی طب اورژانس راه‌اندازی شده و در مهر امسال نیز شش رزیدنت در این زمینه جذب می‌شوند.

* پزشک اورژانس 24 ساعته مستقر است

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری ادامه داد: پزشک اورژانس در این اورژانس 24 ساعته مستقر است.

وی ارتقای خدمات درمانی و گسترش بخش‌های آموزشی را از سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانست و اضافه کرد: روند احداث این ساختمان از پیشرفت خوبی برخوردار است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

زمانی به بخش این IVF بیمارستان اشاره کرد و ابراز داشت: این بخش تنها بخش نازایی دولتی در استان محسوب می‌شود که بازدهی آن در حد استانداردهای دنیا است.

* متوسط درصد اشغال تخت بیمارستانی 81 درصد

این مسئول از افزایش سه اتاق عمل به مجموعه اتاق‌های عمل این بیمارستان در راستای کوتاه کردن لیست انتظار عمل خبر داد و ادامه داد: تعداد اتاق‌های عمل در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری به 13 اتاق می‌رسد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری افزایش تخت‌های بخش فوق تخصصی گوارش به 12 تخت، راه‌اندازی سرویس اداره درد برای کنترل درد بیمارانی که دچار درد مزمن هستند و اختصاص چهار تا شش تخت ccu به این قسمت و نیز تعویض اکو و تجهیزات رادیوتراپی را از دیگر اقدامات این مرکز آموزشی درمانی عنوان کرد.

زمانی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی این مرکز با دو هدف اصلی تعریف می‌شود، یادآور شد: رفع کمبودها و تامین نیازهای مجموعه بیمارستانی و نیز گسترش واحدها و فعالیت‌های آموزشی در سطوح تخصصی و فوق تخصص از جمله اهداف پروژه‌های این بیمارستان است.

وی متوسط درصد اشغال تخت بیمارستانی را 81 درصد در سال گذشته دانست و گفت: از 328 تخت مصوب، 290 تخت در سال گذشته فعال بوده است.

* تغییر شیوه زندگی عامل بروز برخی از بیماری‌ها

این مسئول تغییر شیوه زندگی را نیز عامل بروز برخی از بیماری‌ها دانست و افزود: با توجه به اقدامات در حال انجام در آینده نزدیک تغییرات و تحولات مهمی در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری شاهد می‌شویم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از مراجعه‌کنندگان خواست به مجموعه درمانی این مرکز اعتماد داشته و به آنان در امر خدمت‌رسانی به بیماران کمک کنند.

به گزارش فارس، مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری دارای 840 پرسنل، 115 دستیار، 60 انتر و 150 پزشک در گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی است که 110 نفر از این افراد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ن1/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول