اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی خبر داد

کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان دو درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد احمد کیخسروی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه مرکز خراسان‌شمالی اظهار کرد: تعداد ورودی‌های پرونده به شعبه‌های دادگستری استان در سال گذشته نسبت به سال 88 نیز تا پنج درصد با کاهش مواجه بوده است.

وی افزود: کاهش شمار پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در حالی بوده که بر اساس رویه‌های قضایی معمولاً سالانه 10 درصد به تعداد پرونده‌های ورودی افزوده می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی توجه به دو موضوع پیشگیری از وقوع جرم و حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را توسط دادگستری برشمرد و گفت: دستگاه قضایی استان در این حوزه‌ها پیشگام بوده و به وظایف ذاتی خود عمل کرده است.

وی تاکید کرد: به برکت همین زحمات دستگاه قضایی استان، وضعیت امنیتی استان بسیار خوب بوده و از استان‌های امن کشور است.

کیخسروی با اشاره به سرعت عمل دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: دادگستری استان نسبت به مسائلی  قابل توجهی که احیانا روی می‌دهد حساس بوده و آن را با جدیت تمام دنبال می‌کند و تلاش داشته در مدت کوتاهی آن را رسیدگی و مختومه کند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی پرونده قتل معلم شیروانی و رسیدگی به این پرونده در حداقل زمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: به خاطر آنکه این پرونده فضای این شهرستان را ملتهب کرده بوده دادگاه کیفری استان طی هشت روز به این پرونده رسیدگی و حکم قانونی را در مورد آن صادر که پس از تایید در دیوان عالی کشور حکم قانونی در این مورد درحداقل زمان به اجرا در آمد.

وی در ادامه اجرای برنامه مکانیزه شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌های در دادگستری استان را برشمرد و اظهار کرد: اجرای این طرح از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی بوده که از سیستم‌های نوین روز در دستگاه قضایی برای دادرسی بهره گیری می‌شود.

کیخسروی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت:با تحقق این برنامه اصحاب پرونده در جریان رسیدگی به پرونده خود در هر مرحله از فرایند دادرسی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با مکانیزه شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌های در دادگستری، یک تحول بزرگ در دستگاه قضایی استان روی داده که نتیجه آن عدالت است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول