اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

35 درصد استخدام اداره‌های گیلان از خانواده ایثارگران است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: امسال استخدام حداقل 35 درصد کارکنان اداره‌های گیلان از خانواده شهدا و فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا انجام می‌شود.

35 درصد استخدام اداره‌های گیلان از خانواده ایثارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی ظهر امروز در دیدار ایثارگران استان با نماینده ولی فقیه در گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: گیلان 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی آمار ایثارگری استان گیلان را بالا عنوان کرد و افزود: بنیاد شهید گیلان تلاش می‌کند رضایتمندی جامعه ایثارگران را داشته باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح‌های تحولی باید موجب رضایتمندی ایثارگران شود، تصریح کرد: حضور بین ایثارگران و خانواده شهدا را از مقام معظم رهبری آموختیم و دیدار با والدین شهدا در گیلان انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اردویی برای ایثارگران اشاره کرد و گفت: اردوهای یک‌روزه به آستارا انجام می‌شود ضمن اینکه اردوهای قم، جمکران و مرقد امام (ره) نیز در حال انجام است.

وی از اعزام خانواده شهدا و جانبازان به مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: تعداد 160 نفر از والدین شهدا هر هفته به مشهد مقدس از طریق هوایی اعزام می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اعزام ایثارگران به کربلا در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: نشست با دانشجویان خانواده ایثارگران در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به وضعیت درمان ایثارگران و جانبازان اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه‌ها موظف هستند هزینه درمان جانبازان را در راستای برنامه پنجم توسعه بپردازند و سال گذشته نسبت به این موضوع نارضایتی‌هایی در استان داشتیم.

وی بر ایجاد اشتغال خانواده ایثارگران تاکید کرد و افزود: خانواده شهدا و جانبازان بالای 50 درصد طبق قانون باید استخدام شوند.

اسماعیلی از استخدام خانواده جانبازان 25 درصد به بالا در دستگاه‌های دولتی خبر داد و اذعان کرد: پیشنهاد استخدام خانواده جانبازان 25 درصد به بالا به دولت داده شده و به دلیل اینکه طرح مذکور بار مالی ندارد دولت آن را پذیرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا از اولویت سهمیه استخدام 25 درصد در کشور برخوردار هستند، اظهار کرد: دستگاه‌های استان حداقل 35 درصد کارکنان خود را از خانواده شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا جذب می‌کنند.

وی خواستار ثبت‌نام فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد با مدرک دیپلم به بالا در بنیاد شهید گیلان شد و تصریح کرد: دستگاه‌های نیازمند به مرور مشخص می‌شوند و افراد را به آنها معرفی می‌کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری خاطرات شهدا، ایجاد موزه شهدا و برگزاری یادواره شهدا از جمله وظایف بنیاد شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ابراز کرد: اعتقاد داریم شهدا و ایثارگران متعلق به نظام هستند و تمام دستگاه‌ها باید در پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران با بنیاد شهید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به نارضایتی بالای ایثارگران از اداره‌های گیلان، بیان کرد: مسئولان باید به جامعه ایثارگری پاسخگو باشند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول