به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلاممحمد زارعی صبح امروز در نشست بررسی مفاسد اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در موضوع مفاسد اقتصادی هم خوشبینی زیاد، کم شدن نظارتها و آسوده بودن خاطرها و هم بحرانی جلوه دادن موضوع هر دو آسیبزا است که باید حالت بینابینی در روند امور حاکم شود.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی تاکنون هر خیانت و دستبردی را به بیتالمال افشا کرده است.
وی ادامه داد: در مسیر انقلاب از سال 57 تاکنون به صورت مصداقی با مسائلی از این دست روبرو بودیم و تاکنون هر مسئولی که یک گام در خیانت به بیتالمال و انقلاب اسلامی چه در موضوعات سیاسی و چه در موضوعات اقتصادی و مالی برداشته، انقلاب آن را شفاف کرده تا مردم در جریان آن قرار گیرند.
زارعی با بیان اینکه دستبرد به بیتالمال و تضییع حقوق مردم جبرانناپذیر است، تاکید کرد: نباید در مبارزه با مفاسد اقتصادی با نگاه خوشبینانه صرف یا سیاهنمایی عمل کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی حالت خوف و رجاء را حالتی مناسب برای برخورد با مفاسد اقتصادی در بحث انعکاس و بازگو کردن آنها دانست و گفت: نباید با سیاهنمایی و بزرگ کردن برخی مسائل در میان مردم ناامیدی ایجاد کنیم.
* بزرگ کردن مسائل مربوط به مفاسد اقتصادی بیش از آنچه که هستند به صلاح نیست
زارعی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک است و نظارتها در آن به راحتی انجام میشود و من معتقدم موضوع مفاسد اقتصادی به حدی که به آن پرداخته میشود، نیست.
وی طرح این مسائل را در فضای رسانهای به صلاح ندانست و تصریح کرد: گاهی در این استان کوچک یک تخلف کوچک چنان بزرگ میشود و در فضای رسانه و تبادل آن به وسیله پیامک و دهن به دهن حالتی نامطلوب و ناامیدکننده در جامعه به وجود میآورد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا خاطرنشان کرد: عملکرد مسئولان این استان در مبارزه با مفاسد اقتصادی روشن و شفاف است.
زارعی با بیان اینکه آینده روشنی را برای کهگیلویه و بویراحمد از این حیث متصور هستم، متذکر شد: باید نگاهی خوشبینانهتر به این قضایا داشته باشیم.
این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی از عدل و تکاثر به عنوان دو واژهای یاد کرد که در محاورات اسلامی زیاد کاربرد دارد و تنها هم در جهانبینی اسلام تا این حد مورد تاکید قرار گرفته است.
زارعی، تکاثر را به معنی جمع شدن مال از راه مفسدهآمیز خواند و یادآور شد: اسلام به شدت با عدل موافق و به شدت با تکاثر مخالف است.
انتهای پیام/صا10/چ3000