اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا خبر داد

اعزام 45 روحامی مبلغ به مساجد صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: امام جمعه صومعه‌سرا از اعزام 45 روحانی مبلغ به مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، 15 روحانی بومی هستند.

اعزام 45 روحامی مبلغ به مساجد صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی ظهر امروز در جمع قاریان قرآن کریم در مصلای این شهر، قرآن را کتابی آسمانی برای هدایت افکار انسانی در رسیدن به جایگاه تقرب الهی و عبرت‌آموزی دانست.

وی قرائت و تلاوت قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان را امری پسندیده و مورد تاکید باری تعالی عنوان کرد و افزود: مومنان روزه‌دار در ماه مبارک رمضان باید زمانی را به تلاوت آیات الهی و خواندن معانی آن اختصاص دهند تا به عمق معنویت دست یابند.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ماه مبارک رمضان معنویت، همبستگی و یکدلی را در جامعه و بین مسلمانان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش فضای معنوی معضلات اجتماعی و فرهنگی را کاهش می‌دهد.

وی افزایش ارتباط مردم با خدا از طریق روزه‌داری، قرائت قرآن و حضور در مجامع مذهبی مانند نماز جماعت و سخنرانی‌ها را از دلایل اصلی این کاهش معضلات و مفاسد اجتماعی در ماه رمضان عنوان کرد و یادآور شد: ماه رمضان زمینه و بستر لازم برای خودسازی و تدبیر درونی افراد را فراهم می‌کند.

صدیقی با تصریح بر اینکه تمام مساجد شهری و روستایی صومعه‌سرا در ماه مبارک رمضان پذیرای تعداد زیادی از جماعت روزه‌دار و نمازگزار است، گفت: هر روز برای جمعیت نمازگزاران به ویژه در مناطق روستایی این شهرستان افزوده می‌شود.

به گفته وی، تاکنون بالغ بر 45 روحانی مبلغ برای اقامه نماز جماعت و سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان به مساجد صومعه‌سرا اعزام شده‌اند که از این تعداد 15 روحانی بومی هستند.

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه ماه رمضان در این شهرستان، اذعان کرد: برپایی محافل انس با قرآن، اجرای مراسمات معنوی در سطح مساجد و بقاع متبرکه، اقامه نماز جماعت در تمام مساجد، سخنرانی و اجرای مراسم ویژه احیای شب قدر از جمله این برنامه‌ها است.

وی از حضور پرشور جوانان در برنامه‌های مذهبی و دینی و برپایی نمازهای جماعت در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور این میزان جمعیت جوان در نمازهای جماعت نشان از فضای معنوی و مذهبی حاکم بر این شهرستان دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول