اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

عرصه موقوفات در قزوین پهناور است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عرصه موقوفات در قزوین پهناور است که این موضوع نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

عرصه موقوفات در قزوین پهناور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، جمال انصاری در دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و عبدالرضا عابد رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت‌: استان قزوین از استان‌های است که دارای عرصه موقوفات پهناور بوده و این یکی از نعمات‌ الهی به مردم این استان و نشانه‌ای از تدین بالای مردم این خطه از کشور است.

وی افزود‌: اما در برخی از موارد همین پهناوری عرصه موقوفات در استان قزوین خود سبب تنش شده و موجب می‌شود که سهوا و بعضا عمدا موقوفات مورد دستبرد واقع شوند که تلاش ما باید همگی بر این اصل استوار باشد که با یک خرد و تدبیر همه‌جانبه در راستای برطرف کردن آن گام برداریم.

وی با اشاره به ضرورت و اندیشه‌های وقف افزود: هیچ نقطه تردیدی در کارآمدی وقف در نظام دینی و اسلامی نداریم بلکه وقف در حوزه عملکردی و اجرایی مزایای بسیار گسترده‌ای دارد.

انصاری بیان کرد: وظیفه قوه قضائیه نسبت به سایر دستگاه‌ها در مقابل وقف متفاوت است، ما نیز با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مناسب سعی داریم، نگاه حمایتی و پشتوانه جدی در این کار ارزشی داشته باشیم.

انصاری تصریح کرد: در فرآیند مدیریتی به‌دنبال این هستیم که آسیب‌شناسی در مجموعه وقف داشته و با سازوکارهای مدیریتی بدون نقد در این راستا فراهم کرده و در راه رسیدن به اندیشه بلند و پویای وقف کوشا باشیم.

وی اظهار کرد: تمام تلاش قوه قضائیه در زمینه وقف و موقوفات این است که از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با رعایت اصول مبتنی بر نگاه آگاهانه حقوقی به عرصه وقف این حرکت ارزشی و اندیشه بلند را احیا کند.

انصاری اضافه کرد: اداره کل دادگستری استان قزوین در فرآیند حکمی به گونه‌ای رفتار می‌کند که با دقت و ریزبینی بتواند به تصمیماتی برسد که این تصمیمات شبهه شرعی و حکمی نداشته و با اتخاذ روش‌های صحیح، ضابطه‌مند و مستند نتایج بهتر را کسب و دغدغه‌های موجود در زمینه وقف را برطرف کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: طرح تجمیع و تمرکزگرایی موقوفات کشور ایده و تفکر خوب و بجایی است که نیاز امروز جامعه وقفی کشور بوده ولی شرایط اقلیمی و بومی محیطی استان‌ها با هم متفاوت است و این تفاوت‌ها برای تمرکزگرایی باید مدنظر قرار گیرد.

انصاری در خاتمه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای حفظ و احیای وقف توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط استان قزوین یادآور شد: همه ما باید در این عرصه بزرگ و رسالت خطیر تلاش کرده و برای ادامه حیات این اندیشه بلند تلاش کنیم.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول