اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 72 ساعت گذشته

48 نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه گیلان از وقوع 47 فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان در 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر اثر این تصادفات 37 مجروح و 11 نفر کشته شدند.

48 نفر در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته و مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی پلیس گیلان، مجید جمشاد اظهار کرد: در سه روز گذشته 47 فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داد که بر اثر این حوادث 37 نفر مجروح و 11 نفر کشته شدند.

وی نقش موتورسیکلت‌سواران را در وقوع تصادفات مرگبار تاثیرگذار دانست و افزود: در مدت مذکور تعداد 26 نفر « 70 درصد» از مجروحان و پنج نفر «45 درصد» از کشته‌ها مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که این امر نشان از کم توجهی موتورسواران به مقررات راهنمایی و رانندگی و سلامت آنها است.

جمشاد با بیان اینکه پس از موتورسواران، عابران پیاده بیشترین قشر آسیب‌پذیر در حوادث جاده‌ای هستند، افزود: در 72 ساعت گذشته سه نفر عابر پیاده جان خود را از دست دادند که نشان از اهمیت رعایت نکات ایمنی در  زمان عبور از عرض و طول جاده‌های برون شهری دارد.

 به گفته وی، در بزرگراه‌ها سرعت مجاز خودروها بسیار بالاست و مکان‌های لازم برای عبور عابران بسیار کم است و عابران پیاده مجبور هستند از عرض گذرگاه‌های خطرناک تردد کنند که تنها راهکار صبر و حوصله عابران پیاده برای عبور ایمن از عرض راه و رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان در مناطق مسکونی است. 

فرمانده پلیس راه گیلان، سومین عامل مرگ و میر در جاده‌های استان را در سه روز گذشته را واژگونی خودروها دانست و گفت: در این مدت سه نفر بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست داده‌اند.

وی عدم رعایت سرعت مجاز مطمئنه به ویژه در جاده‌های فرعی و روستایی را موجب خارج شدن کنترل وسیله نقلیه از دست راننده و واژگونی یا برخورد با اشیای کنار راه عنوان کرد.

جمشاد رعایت مقررات را مورد تاکید رانندگان به ویژه موتورسواران و عابران پیاده قرار داد و یادآور شد: موتورسواران و عابران پیاده باید هر لحظه با توجه به مقررات و حقوق دیگر افراد جامعه از سیستم حمل و نقل جاده‌ای استفاده کنند تا از حوادث جاده‌ای ایمن بمانند.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول